ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Rybno
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Przetargi

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Ogłoszenie nr 71371-2012 z dnia 2012-03-28 r. - Rybno: Remont i przebudowa stadionu sportowego w Rybnie, etap I i etap II

Informacja ogłoszona dnia 2012-03-28 14:02:28 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rybno dnia: 05.04.2012 r.

PIK.042.4.2012

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: PIK.042.4.2012. Nazwa zadania: „ Remont i przebudowa stadionu sportowego w Rybnie”, etap I i etap II.

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

W odpowiedzi na skierowane do Zamawiającego zapytania dotyczące spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w w/w postępowaniu, na podstawie art. 38 ust. 2 Pzp, Zamawiający wyjaśnia:

Pytanie nr 1.
Zamawiający w SIWZ rozdział V punkt 1, podpunkt 2) wymaga wykazaniem się co najmniej 2 robót o charakterze i złożoności porównywanej z zakresem stanowiącym przedmiot zamówienia. Następnie Zamawiający opisuje, że należy przez to rozumieć wykonanie 2 boisk piłkarskich o nawierzchni z trawy naturalnej lub syntetycznej bądź z nawierzchni poliuretanowej wraz z wyposażeniem. Z zakresu robót przedmiotowego zamówienia wynika, że są do wykonania dwa boiska piłkarskie główne o pow. 7140 m2 i treningowe 1836m2 oraz bieżnia lekkoatletyczna okólna 400m o pow. 1793 m2.
Informujemy, że wymaganie referencji powinno dotyczyć osobno bieżni lekkoatletycznej ogólnej 400m wykonanej z poliuretanu zgodnie z przedmiotem zamówienia, a osobno na boiska do piłki nożnej. Otóż informujemy, że wykonanie bieżni lekkoatletycznej z nawierzchni poliuretanowej jest zupełnie czymś innym niż wykonanie boiska z trawy naturalnej lub syntetycznej szczególnie jeżeli chodzi o technologie wykonania oraz o powierzchnię. Nie może wymagać referencji dotyczącej 2 boiska do piłki nożnej z nawierzchni poliuretanowej, ponieważ nie są zgodne z podmiotem zamówienia oraz wykonanie boiska z poliuretanu dotyczy głównie boisk wielofunkcyjnych do 1500 m2, a nie boisk piłkarskich, więc odbiega to znacząco od powierzchni oraz technologii z zakresu stanowiącego przedmiot zamówienia. Nie ma w Polsce i na świecie boiska poliuretanowego o takiej powierzchni czyli min. 7140 m2. W związku z tym takie referencje będą znacząco odbiegały od zakresu robót przedstawionego przez Zamawiającego.
Czy w związku z powyższym przedstawione porównywalne referencje muszą dotyczyć przedmiotu zamówienia czyli boiska do piłki nożnej z trawy naturalnej lub syntetycznej o powierzchni minimum 1836m2 i 7140m2 oraz należy dołączyć referencje na wykonanie bieżni poliuretanowej okólnej 400m o pow. min 1700m2.

Odpowiedz na pytanie nr 1.
Zgodnie z SIWZ rozdział V pkt. 1 podpunkt 2 Zamawiający w celu oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia przez Wykonawcę zażądał wykazania realizacji robót budowlanych w ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert jako minimum wykonania boisk sportowych o nawierzchni z trawy naturalnej lub syntetycznej bądź poliuretanowej wraz z wyposażeniem w ilości co najmniej dwóch sztuk. Zamawiający celowo nie określił jako wymogu powierzchni poszczególnych obiektów sportowych ( boisk i bieżni) nie chcąc zawężać i ograniczać grono potencjalnych Wykonawców przedmiotowego zamówienia. Określanie zbyt szczegółowych wymogów byłoby działaniem sprzecznym z zasadą uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców w myśl przepisów Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiający uważa, że nie jest istotne dla zamówienia czy wykonawca wykonał np. boisko o nawierzchni poliuretanowej (syntetycznej) o powierzchni 1500 m2 czy bieżnię o nawierzchni poliuretanowej o powierzchni 1700 m2 gdyż konstrukcja i nawierzchnia jest o zbliżonej technologii, a sama powierzchnia nie ma większego znaczenia. Ponadto zamawiający uzna, że wykonanie dwóch boisk o nawierzchni z trawy naturalnej stanowi wymagany minimalny warunek udziału w postępowaniu o niniejsze zamówienie publiczne.
Żądanie nadmiernych wymogów ogranicza udział większej ilości Wykonawców, a tym samym ogranicza możliwość wyboru faktycznie najkorzystniejszej oferty.
Wobec powyższego Zamawiający nie zmienia swych warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego określonych w SIWZ rozdział V pkt. 1 podpunkt 2.

Pytanie nr 2.
Opisany w projekcie system nawierzchni poliuretanowej wskazuje na konkretny produkt (określonego producenta). Zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji prosimy o dopuszczenie do udziału w postępowaniu nawierzchni spełniających normę PN-EN 14877:2008.

Odpowiedz na pytanie nr 2.

Zamawiający w SIWZ i załącznikach określił nawierzchnię poliuretanową wymogami normy PN-EN 14877:2008 oraz minimalnymi parametrami technicznymi (zmienione w odpowiedzi na pytanie 3 z dnia 04.04.2012 r. zamieszczone na stronie internetowej BIP Zamawiającego). Według wiedzy Zamawiającego określone parametry techniczne i system nawierzchni poliuretanowej spełnia na rynku nie tylko jeden producent lecz i inni w tym: CONIPUR SP i STOCKMLER.


Ponadto Zamawiający prostuje swój błąd w odpowiedzi na pytanie Nr 4, z dn.04.04.2012 r., które otrzymuje następujące brzmienie:
„Zamawiający wyjaśnia i informuje, że prawidłowa technologia wykonania nawierzchni poliuretanowej jest opisana w specyfikacjach technicznych i opisach projektowych, gdzie warstwa użytkowa wykonana jest poprzez wysokociśnieniowy Natrysk z granulatu EPDM o grubości 2-3mm. Warstwa nośna z granulatu SBR gr. 10-11mm. Podłoże elastyczne ET gr. 35mm.

Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi i wyjaśnienia na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
Udzielone wyjaśnienia nie wpływają na termin składania ofert (nie przedłuża się terminu składania ofert).

Z up. Wojta          
/ - / Mirosław Karbowski
Sekretarz Gminy  

 

Rybno dnia: 04.04.2012 r.

PIK.042.4.2012

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: PIK.042.4.2012. Nazwa zadania: „ Remont i przebudowa stadionu sportowego w Rybnie”, etap I i etap II.

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

W odpowiedzi na skierowane do Zamawiającego zapytania dotyczące spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w w/w postępowaniu, na podstawie art. 38 ust. 2 Pzp, Zamawiający wyjaśnia:

Pytanie nr 1.
Czy dla uzyskania pewności, że oferowane nawierzchnie sportowe syntetyczne spełniają wymogi Zamawiającego i gwarantują odpowiednio wysoką jakość Zamawiający wymagał będzie dołączenia do oferty dokumentów nawierzchni wymienionych w dokumentacji projektowej tj.:

  • Certyfikat IAAF - na produkt;
  • Aprobata ITB lub rekomendacja techniczna ITB;
  • Atest Higieniczny PZH;
  • Badania potwierdzające zgodność z wymogami IAAF - wydane przez akredytowaną jednostkę IAAF;
  • Autoryzacja producenta oferowanej nawierzchni sportowej wydana wykonawcy na zadanie objęte niniejszym przetargiem. Autoryzacja musi być załączona w oryginalne. Autoryzacja ta musi zawierać potwierdzenie dostarczenia przez producenta w oryginalnych produktów w ilości odpowiadającej zamówieniu, w przypadku wygrania przez oferenta przetargu;
  • Karta techniczna systemu potwierdzająca parametry techniczne i opis nawierzchni;
  • Badania potwierdzające bezpieczeństwo ekologiczne (zawartość pierwiastków śladowych) według normy DIN 18035-6:2003 - wydane przez akredytowaną jednostkę IAAF;
  • Badania na zgodność z PN-EN 14877 wykonane i potwierdzone przez laboratorium, posiadające akredytację na wykonanie ww. badań

Odpowiedz na pytanie nr 1.
Zgodnie z zapisem działu III pkt.8.2. SIWZ Wykonawca dostarcza wszystkie materiały niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. Wszystkie materiały i urządzenia wbudowane przez Wykonawcę muszą posiadać świadectwa jakości, certyfikaty kraju pochodzenia oraz odpowiadać Polskim Normom przenoszącym normy europejskie PN-EN, wymaganiom projektu oraz specyfikacji technicznej, wymaganiom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. Ponadto wymagane parametry techniczne oraz wymagane dokumenty dotyczące wykonania nawierzchni określa projekt i specyfikacja techniczna (ST) D.05.02.00 - nawierzchnia poliuretanowa stanowiąca załącznik nr 3 do SIWZ.
Zamawiający będzie wymagał dokumentów wymienionych w w/w pytaniu i określonych SIWZ po dokonaniu wyboru Wykonawcy przed realizacją inwestycji, a nie przy składaniu oferty.

Pytanie nr 2.
Czy zamawiający wyraża zgodę - w przypadku realizacji zamówienia przez konsorcjum firm - na dokonanie płatności za wykonanie zamówienia na podstawie wystawionych faktur, na dwa odrębne rachunki: lidera i partnera konsorcjum?

Odpowiedz na pytanie nr 2.
Zamawiający nie wyraża zgody na dzielenie płatności na dwa odrębne rachunki, dla lidera i partnera konsorcjum za wykonanie jednego elementu zamówienia, a następnie wystawiania odrębnych faktur na to zadanie. Proponowane rozwiązanie dzielenia płatności nie jest sprzeczne z prawem jednakże tworzyłoby znaczne utrudnienie dla zamawiającego przy księgowaniu oraz opisywaniu faktur gdzie finansowanie odbywać się będzie z różnych źródeł w różnej proporcji.

Pytanie nr 3.
W Projekcie budowlanym str. 8 Zamawiający opisuje rygorystycznie parametry nawierzchni poliuretanowej, określa zakresy wartości dla poszczególnych parametrów wskazując w ten sposób na jednego producenta nawierzchni CONIPUR SP. Taki zapis uniemożliwia zaproponowanie innym oferentom nawierzchni równoważnych, jest to sprzeczne z zasadą uczciwej konkurencji, która musi być przestrzegana zgodnie z Ustawą o Zamówieniach publicznych.
W związku z powyższym proszę o dopuszczenie wszystkich nawierzchni poliuretanowych spełniających wymogi normy PN EN 14887 i posiadających następujące dokumenty:

  • Certyfikat lub deklaracja zgodności z normą PN_EN 14877:2008, lub aprobata techniczna ITB, lub rekomendacja techniczna ITB, lub wyniki badań specjalistycznego laboratorium (np. Labosport lub ISA-Sport lub Sports Labs Ltd) potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni lub dokument równoważny.
  • Karta techniczna oferowanej nawierzchni, potwierdzona przez jej producenta.
  • Atest PZH lub dokument równoważny dla oferowanej nawierzchni.
  • Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycją wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię.

Odpowiedz na pytanie nr 3.
Zamawiający ma prawo poza określeniem spełnienia wymogów normy PN EN 14877:2008 wymagać, aby nawierzchnia poliuretanowa posiadała minimalne parametry techniczne. Przychylając się jednak do prośby pytającego oraz liberalizując parametry techniczne nawierzchni poliuretanowej zamawiający podaje następujące minimalne wymagane parametry techniczne nawierzchni poliuretanowej bieżni:

Wytrzymałość na rozciąganie 0,90-1,00 MPa
Twardość wg metody Shore’a . A 65± 5 Sh.A
Wytrzymałość na rozdzieranie 140N
Odporność na ścieranie w aparacie Tobera < 1,20 g
Odkształcenie pionowe w temp. 23ºC < 1,8 mm
Tłumienie energii w temp. 23ºC 36÷39%
Zmiana wymiarów po działaniu temperatury 60ºC < 0,01
Przyczepność do podkładu
       (MPa)
  • ET (z mieszaniny kruszywa kwarcowego, granulatu gumowego i spoiwa PU
0,5

Według posiadanej wiedzy w/w minimalne parametry techniczne nawierzchni poliuretanowej spełnia nie tylko jeden producent na rynku jak CONIPUR SP. ale również inni w tym STOCKMIER. Zamawiający określił poza wymogami normy minimalne parametry techniczne w celu uzyskania dobrej jakości i trwałości nawierzchni poliuretanowej, co wpłynie na uzyskanie właściwych parametrów funkcjonalno – użytkowych bieżni.
Pytanie nr 4.
Zamawiający na rysunku nr A-04 zaznaczył, że nawierzchnia poliuretanowa ma być wykonana w systemie EPDM 25 o całkowitej grubości 14mm (7mm + 7mm), natomiast w specyfikacjach i opisach projektowych jest mowa o nawierzchni typu NATRYSK.
W związku z tymi rozbieżnościami proszę dokładnie sprecyzować technologię wykonania nawierzchni poliuretanowej z podaniem prawidłowej grubości warstwy ET.
Odpowiedz na pytanie nr 4.
Zamawiający wyjaśnia i informuje, że prawidłowa technologia wykonania nawierzchni poliuretanowej jest opisana w specyfikacjach i opisach projektowych, gdzie warstwa użytkowa wykonana jest poprzez wysokociśnieniowy natrysk o grubości 7 mm. Natomiast błędny opis na rysunku A04 został skorygowany (w załączeniu).
Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi i wyjaśnienia na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
Udzielone wyjaśnienia nie wpływają na termin składania ofert (nie przedłuża się terminu składania ofert).
Z up. Wojta          
/ - / Mirosław Karbowski
Sekretarz Gminy  

Rybno: Remont i przebudowa stadionu sportowego w Rybnie, etap I i etap II
Numer ogłoszenia: 71371 - 2012; data zamieszczenia: 28.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rybno , ul. Lubawska 15, 13-220 Rybno, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 023 6966055, faks 046 6966811.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminarybno.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont i przebudowa stadionu sportowego w Rybnie, etap I i etap II.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont i przebudowa stadionu sportowego w Rybnie, etap I i etap II, w tym: Etap I obejmuje wykonanie następujących elementów: 1) Roboty przygotowawcze, 2) Demontaż istniejącego sprzętu sportowego i elementów małej architektury, 3) Niwelacja terenu przy arenie, 4) Przebudowa istniejącego wodociągu, 5) Budowa bieżni okólnej trójtorowej dł.400 m, o nawierzchni poliuretanowej o powierzchni - 1 793,0 m2, oraz boiska głównego (105,0x68,0 m) o nawierzchni z trawy naturalnej o powierzchni - 7 140 m2 wraz z wyposażeniem. Etap II obejmuje wykonanie następujących elementów: 1) Roboty przygotowawcze, 2) Budowa boiska treningowego ( 54,0x34,0 m) o nawierzchni z trawy naturalnej o powierzchni 1 836,0 m2 wraz z wyposażeniem..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.21-1.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: - 20 000,00 zł ( dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) Wadium można wnieść w formach określonych w art. 45 ust. 6 Prawa zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień, a za spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu zamawiający uzna złożenie do oferty oświadczenia z art.22 ust 1 ustawy p.z.p. o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu zał. nr 9 do siwz.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, realizacji robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - minimalny wymagany zakres niezbędny do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, to realizacja robót o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, tj.: wykonanie boisk sportowych o nawierzchni z trawy naturalnej lub syntetycznej bądź poliuretanowej wraz z wyposażeniem, w ilości co najmniej - 2 szt.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • za spełnienie tych warunków udziału w postępowaniu zamawiający uzna złożenie do oferty oświadczenia z art. 22 ust 1 ustawy p.z.p. o spełnienie warunku udziału w postępowaniu, zał. nr 9 do siwz.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • za spełnienie tych warunków udziału w postępowaniu zamawiający uzna złożenie do oferty oświadczenia z art. 22 ust 1 ustawy p.z.p. o spełnienie warunku udziału w postępowaniu, zał. nr 9 do siwz oraz oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia zał. nr 5 do siwz.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że posiada środki lub zdolność kredytową łącznie na kwotę nie mniejszą niż 800.000,00 zł, oraz opłaconą polisę (a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej) w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 800.000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie terminu wykonania i wartości zamówienia w następujących przypadkach: 1. Wystąpiły okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, pomimo zachowania należytej staranności, 2. Z przyczyn zależnych od Zamawiającego, 3. Z powodu działania siły wyższej, 4. Innych okoliczności przewidzianych w projekcie umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminarybno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Rybno Ul. Lubawska 15. 13-220 Rybno Pokój nr 10 (II piętro).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.04.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Rybno Ul. Lubawska 15. 13-220 Rybno Pokój nr 6 - sekretariat.( I piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. OPERACJA REALIZOWANA, Z UDZIAŁEM ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROLNEGO NA RZECZ ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH, W RAMACH DZIAŁANIA 413 WDRAŻANIE LOKALNYCH STRATEGII ROZWOJU W ZAKRESIE OPERACJI ODPOWIADAJĄCYCH WARUNKOM PRZYZNANIA POMOCY W RAMACH DZIAŁANIA ODNOWA I ROZWÓJ WSI OBJĘTEGO PROW NA LATA 2007-2013. 2. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 3. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Z up. Wojta          
/ - / Mirosław Karbowski
Sekretarz Gminy   
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Rybno
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jarosław Świniarski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-03-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jarosław Świniarski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-03-28 13:57:44
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-03-28 14:02:28
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-04-05 13:25:34
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2462 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony