ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Rybno
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Przetargi

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Ogłoszenie nr11409 - 2011 z dnia 11.01.2011 - Rybno: Budowa boiska o nawierzchni z trawy syntetycznej w Żabinach

Informacja ogłoszona dnia 2011-01-11 14:25:43 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rybno dn. 19.01.2011 r.
PIK 7023-19/10/11
Do Zamawiającego wpłynęło drogą elektroniczną pytania dotyczące wyjaśnienia SIWZ w przetargu nieograniczonym na „Budowę boiska o nawierzchni z trawy syntetycznej w Żabinach” ogłoszonego BZP 11409-2011 z dn. 11.01.2011 - cz. II pytań
 
Pytanie
W SWIZ Zamawiający zawarł informację o konieczności zamontowania w boisku linii do siatkówki. Na boisku jednak (co sugerują podane przez Zamawiającego parametry) ma być ułożona trawa piłkarska: wypełniona piaskiem kwarcowym oraz granulatem gumowym, co uniemożliwia grę w siatkówkę a jedynie w piłkę nożną. Czy Zamawiający nadal pozostaje przy podanym w SWIZ rodzaju trawy?
Odpowiedź
Tak na boisku ma być ułożona trawa zgodna z parametrami określonymi w SWIZ. Na boisku do piłki nożnej wyznaczyć za pomocą linii boisko do siatkówki.
  
Pytanie
W opisie Technicznym w części dotyczącej nawierzchni Zamawiający zastrzega, że przed przystąpieniem do wykonania nawierzchni wykonawca powinien przedstawić inspektorowi nadzoru następujące dokumenty:
- Badania na zgodność z normą PN, lub aprobatę techniczną ITB, lub rekomendację techniczną ITB, lub wynik badania specjalistycznego laboratorium badającego nawierzchnie sportowe.
- Kartę techniczną oferowanej nawierzchni, potwierdzoną przez producenta.
- Atest PZH dla oferowanej nawierzchni.
- Autoryzację producenta trawy syntetycznej na realizowaną inwestycję z potwierdzeniem gwarancji.
W oparciu o ww. dokumenty Zamawiający stwierdzi, czy oferowane nawierzchnie rzeczywiście spełniają Jego wymagania dotyczące parametrów, ale dopiero na długo po wyborze oferty. Proszę za tym o potwierdzenie, że w celu sprawdzenia, iż wykonawca rzeczywiście oferuje takie nawierzchnie jakich wymaga Zamawiający czy ww. dokumenty należy dołączyć do oferty? W przeciwnym wypadku wymogi techniczne stawiane nawierzchniom , co do istoty rzeczy mijają się z celem, ponieważ Zamawiający nie ma przekonania się, czy wybiera ofertę spełniającą Jego wymagania, a co za tym idzie nie wie, czy wybiera ofertę zgodna z SWIZ.
Odpowiedź
Każdy Oferent składa ofertę jako zobowiązanie Wykonawcy (oświadczenie woli) do realizacji zamówienia zgodnie z wymogami SWIZ z załącznikami, w których to dokumentach zostały określone wymogi stawiane wybudowanemu obiektowi i wbudowywanym materiałom np. kliniec 0÷4,5mm, słupy ogrodzenia z rury kwadrat 80x80x3mm ocynkowane, trawę również opisano, itp. (parametry trawy ze względu na jej kluczową rolę w projekcie zostały szczegółowo opisane). Podstawą weryfikacji wbudowywanych materiałów na etapie oferty jest oświadczenie Wykonawcy w formularzu oferty „oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z wymogami SIWZ”, i na etapie przetargu nie potrzeba załączać dokumentów dotyczących trawy.
Wykonanie nawierzchni - wbudowanie trawy o żądanych parametrach, jest jednym z etapów inwestycji i tak jak w przypadku stosowania innych materiałów budowlanych, materiał ten przed wbudowaniem będzie sprawdzany przez inspektora nadzoru pod względem spełnienia wymogów określonych w SWIZ z załącznikami i dopuszczony do wbudowania tylko w przypadku ich spełnienia.
Odpowiedzi na pytania nie wprowadzają zmian w SWIZ oraz termin złożenia ofert pozostaje bez zmian.
Z up. Wójta        
Mirosław Karbowski
Sekretarz Gminy  

 


Rybno dn. 14.01.2010

PIK 7023-19/10/11

Do Zamawiającego wpłynęło drogą elektroniczną pytanie dotyczące wyjaśnienia SIWZ w przetargu nieograniczonym na „Budowę boiska o nawierzchni z trawy syntetycznej w Żabinach” ogłoszonego BZP 11409-2011 z dn. 11.01.2011

PYTANIE

Zamawiający w specyfikacji określa parametry jakie ma spełniać trawa syntetyczna m.n. wysokość włosa, gęstość, skład włókna, dtex oraz ciężar. Wymaganie takich parametrów w odniesieniu do ciężaru nawierzchni skutecznie wyklucza większość traw dostępnych na rynku oraz uniemożliwia zaoferowanie oferentom nawierzchni równoważnych , co jest sprzeczne z zasadą uczciwej konkurencji. Zwłaszcza że ciężar nawierzchni nie ma żadnego wpływu na jakość nawierzchni. W związku z tym proszę o dopuszczenie nawierzchni o parametrach:
wysokość całkowita - 62mm
wysokość włókna - 60mm
gęstość włókien - 117600szt/m2
ciężar dtex - 12900
ciężar całkowity - 2780gr/m2
skład włókna - 100% polietylen
Oferowane nawierzchnia posiada wszystkie niezbędne dokumenty tj. Raport z badań przeprowadzonych przez laboratorium, Aktualny certyfikat FIFA 2 Star dla obiektu wykonanego z oferowanego systemu nawierzchni, deklarację zgodności z normą PN-EN 15330-1:2008, rekomendację techniczną ITB, kartę techniczną, atest PZH oraz autoryzację producenta trawy syntetycznej.

ODPOWIEDŹ


Zamawiający nie akceptuje proponowanej nawierzchni o innych parametrach technicznych niż wymienione w pkt. III SWIZ, które określają minimalne wartości, jakie określa dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna. Wymienione w SWIZ minimalne parametry techniczne mają gwarantować wykonanie oraz eksploatację boiska o nawierzchni z trawy syntetycznej o właściwej jakości, trwałości oraz wytrzymałości. Ponadto zmiana parametru technicznego jakim jest ciężar całkowity trawy lub innego parametru powoduje zmianę przedmiotu zamówienia jaki zamierza nabyć w ramach ogłoszonego przetargu Zamawiający.
Sam Pytający w ofercie na swej stronie internetowej posiada trawy spełniające wymogi SIWZ , które mogą być użyte do realizacji zamówienia, dlatego też nie zachodzi naruszenie zasady uczciwej konkurencji

 

Z up. Wójta        
Mirosław Karbowski
Sekretarz Gminy  

 


 
Rybno: Budowa boiska o nawierzchni z trawy syntetycznej w Żabinach
Numer ogłoszenia: 11409 - 2011; data zamieszczenia: 11.01.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust 8 ustawy Prawo Zamóień Publicznych

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rybno , ul. Lubawska 15, 13-220 Rybno, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 023 6966055, faks 023 6966811.

* Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminarybno.pl
* Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa boiska o nawierzchni z trawy syntetycznej w Żabinach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna stanowiąca podstawę do zgłoszenia - Budowy boiska o nawierzchni z trawy syntetycznej w Żabinach. 2. Kosztorys ofertowy/ślepy. 3. Specyfikacje techniczne. Zakres robót obejmuje: - roboty przygotowawcze i ziemne 1 kpl, - wykonanie podbudowy pod boisko 1800,00m2, - wykonanie nawierzchni z trawy syntetycznej 1800,00m2 (30x60m), - wykonanie ogrodzenia dł. 180,64m, wys. 4,0m z piłkochwytem wg projektu z stali kształtowej ocynkowanej, - wyposażenie boisk 1kpl. Parametry trawy syntetycznej Zaprojektowano trawę o następujących parametrach: - rodzaj włókna - polipropylenowe lub polietylenowe, fibrylowane lub monofilowe; - wysokość włókna - 50 - 65 mm; - ciężar całkowity - powyżej 2800 gr/m2; - dtex - min 11000/l; - gęstość - min100 000 włókien/m2; - kolor - zielony; - kolor linii wg schematu usytuowania; - boiska do piłki nożnej - białe (wklejane); - boiska do piłki siatkowej - żółte lub białe(wklejane); - wypełnienie piaskiem kwarcowym i granulatem gumowym (wg instr. prod.)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.20-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 16.08.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień, a za spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu zamawiający uzna złożenie do oferty oświadczenia z art.22 ust 1 ustawy p.z.p.
  
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji co najmniej 1 roboty budowlanej okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie odpowiadających swym rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia; tj budowy boiska o nawierzchni syntetycznej oraz że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
   
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, a za spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu zamawiający uzna złożenie do oferty oświadczenia z art. 22 ust 1 ustawy p.z.p.
    
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, a za spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu zamawiający uzna złożenie do oferty oświadczenia z art. 22 ust 1 ustawy p.z.p.
   
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, a za spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu zamawiający uzna złożenie do oferty oświadczenia z art.22 ust 1 ustawy p.z.p.
  
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
  • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  •  oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

A.1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę (ZAL 1)
A.2) Formularz cenowy - kosztorys ofertowy wypełniony i podpisany przez wykonawcę (ZAL 2)
A.3) Wykaz osób do kontaktów z Zamawiającym w formularzu oferty.
A.4.) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. (ZAL 3)
A.6) Zaakceptowany wzór umowy (ZAL 5)

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena, waga 100%

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W oparciu o art. 144 Prawa Zmówień publicznych zmiany niniejszej umowy mogą dotyczyć:
1) Przesunięcia terminu wykonania i odbioru przedmiotu zamówienia w przypadku gdy zaistnieje okoliczność, która nie była znana i nie można było jej przewidzieć na etapie podpisywania umowy w szczególności przeszkody terenowe, zakazy i nakazy wynikające z decyzji innych organów lub osób, zmiany prawne, ujawnione w trakcie realizacji błędy w kosztorysach, dokumentacji projektowej, warunki pogodowe.
2) Zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, gdzie Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania w całości wielkości zamówienia, a Wykonawcy nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze z tytułu nie wykorzystania pełnej wartości umowy.
3) Zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, gdzie Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia wielkości zamówienia, a Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za roboty dodatkowe w oparciu o obmiar robót i ceny jednostkowe określone w kosztorysie ofertowym, lub kalkulacji cen jednostkowych, gdy taki rodzaj robót nie był ustalany w kosztorysie. Zmiany te będą wprowadzone do umowy w formie pisemnej w postaci aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminarybno.pl
  
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Rybno 13 - 220 Rybno, ul. Lubawska 15 pok. nr 10..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.01.2011 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Rybno 13 - 220 Rybno, ul. Lubawska 15 pok. nr 6 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
  1. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej.
  2. Inwestycja realizowana z dofinansowanie PROW 2007 - 2013 w ramach działania Odnowa i rozwój wsi..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegając

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Rybno
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wiesław Szczawiński
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-01-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wiesław Szczawiński
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-01-11 14:15:01
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-01-11 14:25:43
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2011-01-19 14:35:15
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2303 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony