ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Rybno
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Przetargi

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Ogłoszenie nr 17823 - 2011 z dnia 14.01.2011 - Rybno: Przebudowa dróg gminnych i wewnętrznych w Żabinach.

Informacja ogłoszona dnia 2011-01-14 14:37:02 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rybno dn. 25.01.2011 r
PIK 7041-4/10/11

Do Zamawiającego wpłynęły pytania dotyczące wyjaśnienia SWIZ w przetargu nieograniczonym na „Przebudowę dróg gminnych i wewnętrznych w Żabinach” ogłoszonego w BZP 17823-2011 w dn. 14.01.2011r., na które poniżej udziela się odpowiedzi oraz modyfikuje zapisy w załącznikach do SWIZ


  1. Prosimy o sprecyzowanie w jakim terminie od podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy plac budowy (§ 2 ust. 1 pkt. 1 projektu umowy)?
      
    Odpowiedź
    Planuje się rozpoczęcie robót w dniu podpisania umowy i sukcesywne przekazywanie placu budowy tj. drogę 185055N w dniu podpisania umowy, a pozostałe drogi (po zakończeniu robót kanalizacyjnych) w terminach uzgodnionych z Wykonawcą nie później niż 3 m-ce przed planowanym terminem ich zakończeniem określonym w załączniku nr 2 do SWIZ.
      
  2. Prosimy o wyjaśnienie, na jakiej podstawie Zamawiający nakłada na Wykonawcę odpowiedzialność za teren budowy po dacie końcowego odbioru robót protokolarnego zdania placu budowy przez Wykonawcę (§ 5 ust. 10 projektu umowy)? Z dniem odbioru końcowego odpowiedzialność za teren budowy przechodzi z powrotem na Zamawiającego (art. 652 kc). Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie jest w gestii Zamawiającego, zatem uzależnienie przejścia ryzyka utraty/uszkodzenia przedmiotu umowy od tego faktu jest bezpodstawne. Prosimy o wykreślenie postanowienia § 5 ust. 10 zd. 2 projektu umowy.
      
    Odpowiedź
    Zdanie 2 §5 ust 10 uzyskuje nowe brzmienie „Ryzyko utraty lub uszkodzenia oraz utrzymania przedmiotu umowy przechodzi na Zamawiającego z chwilą dokonania odbioru końcowego”
        
  3. Prosimy o wyjaśnienie postawy prawnej postanowienia § 8 ust. 1 projektu umowy – dlaczego Wykonawca ma nie otrzymywać wynagrodzenia za roboty dodatkowe spowodowane decyzją organu nadzoru, które to roboty mogą nie wynikać z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy? Prosimy o modyfikację tego postanowienia w następujący sposób: „Jeżeli konieczność robót dodatkowych jest następstwem błędów lub zaniedbań Wykonawcy, prace takie zostaną wykonane przez Wykonawcę bez dodatkowego wynagrodzenia – w terminach wynikających z niniejszej Umowy”.
      
  4. § 8 umowy. Prosi się o wykreślenie zapisu w pkt 1 umowy „wynika z decyzji organów nadzoru budowlanego lub”, gdy stroną dla Wykonawcy w kwestii robót dodatkowych może być jedynie Zamawiający. Organy Nadzoru są władne głównie w kwestii kontroli zgodności realizacji robót z projektem.
       
    Odpowiedź na pytanie 3 i 4
    W §8 ust. 1 zostaje wykreślony zapis „wynika z decyzji organów nadzoru budowlanego lub”
      
  5. Prosimy o dodanie do katalogu kar umownych (§ 10 projektu umowy) postanowienia przewidującego karę umowną z winy Zamawiającego na rzecz Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy z winy Zamawiającego w wysokości 5% wynagrodzenia wykonawcy, z wyłączeniem przypadku, o którym mowa w art. 145 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych – symetrycznie do postanowienia § 10 ust. 1 pkt 2 projektu umowy. Wymaga tego zasada równości stron umowy.
       
    Odpowiedź
    Dodaje się w §10 ust. 2 następującej treści „ Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 5% wartości wynagrodzenia wykonawcy za odstąpienie od umowy nie spowodowane winą Wykonawcy z wyłączeniem przypadku o którym mowa w art. 145 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych”
      
  6. W kosztorysie oferowanym dla drogi gminnej Nr 185049N brakuje jednostki w poz. 2.3 Frezowanie karp po ściętych drzewach. Prosimy o uzupełnienie.
      
  7. W kosztorysie ofertowym Droga gminna 185049N w pozycji 2.3 Frezowanie karp po ściętych drzewach brak jest jednostki obmiarowej. Jaka powinna być poprawna jednostka?
      
    Odpowiedź na pytanie nr 6 i 7
    Przy sporządzaniu kosztorysu ofertowego dla drogi gminnej Nr 185049N w poz. 2.3 Frezowanie karp po ściętych drzewach proszę o uzupełnić o jednostkę „szt.”. (Do frezowania jest 13 szt. karp po Topoli o średnicy ok. 65cm szt. 5, ok. 95cm szt. 5, ok 120 cm szt. 3)
       
  8. Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ Formularz Cenowy – Zbiorcze Zestawienie Kosztów i harmonogram realizacji robót. Prosimy o potwierdzenie, że dla wyliczenia wartości brutto zamówienia w zbiorczym zestawieniu kosztów należy zsumować wartości netto poszczególnych elementów i od tak wyliczonej wartości netto należy wyliczyć podatek VAT a potem wartość brutto.
       
    Odpowiedź
    Do załącznika nr 2 do SIWZ Formularz Cenowy – Zbiorcze Zestawienie Kosztów i harmonogram realizacji robót należy spisać wartości z poszczególnych kosztorysów (netto, VAT, brutto), a następnie wartości z kolumn zsumować.
      
  9. Prosi się o określenie rodzaju barier ochronnych.
      
    Odpowiedź
    Drogowe bariery ochronne skrajne bezprzekładkowe SP -05 (rozstaw słupków w balustradzie co 4,0m)
      
  10. Prosi się o określenie wielkości znaków pionowych oraz generacji folii.
      
    Odpowiedź
    Znaki drogowe średnie na drodze wojewódzkiej, natomiast na drogach gminnych i wewnętrznych małe, folia odblaskowa I generacji.
      
  11. Prosi się o uzupełnienie następujących SST
    • Bariery ochronne,
    • Podbudowa z kruszywa łamanego.
      
    Odpowiedź
    Specyfikacje techniczne w załączniku nr 1 i 2 do pytań
        
  12. Proszę o określenie parametrów projektowanej podbudowy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie na drogach gminnych Nr 185049N. Opis techniczny przywołuje normę PN-EN 13043, która za kruszywa naturalne uznaje kruszywa pochodzenia mineralnego, które poza obróbką mechaniczną nie zostały poddane żadnej innej obróbce (czyli kruszywa łamane, naturalne kruszone i niekruszone, piaski itd.). Czy należy przyjąć wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego (tłuczeń) czy niekruszonego (pospółka)?
      
    Odpowiedź
    Do wyceny należy przyjąć kruszywa naturalne niekruszone (pospółki) o składzie umożliwiającym właściwe zagęszczenie.
      
  13. Czy podbudowy na drogach wewnętrznych, opisane w projekcie jako wykonane „z kruszywa naturalnego pochodzenia mineralnego (ziarna okrągłe)”, to ten sam typ podbudowy gr. 20 cm jak zaprojektowany na drogach gminnych?
      
    Odpowiedź
    Podbudowa na drogach gminnych i wewnętrznych jest taka sama.
      
  14. Proszę o wyjaśnienie, jakie grubości warstw podbudowy należy przyjąć dla kalkulacji dotyczącej robót w pasie drogowym drogi wojewódzkiej Nr 538 – projekt zakłada warstwę odcinającą z kruszywa naturalnego (grubego piasku) gr. 10 cm oraz podbudowę z kruszywa naturalnego pochodzenia mineralnego (łamanego) frakcji 0/63 gr. 24 cm; przedmiar natomiast wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego gr. 20 cm oraz podbudowę gr. 20 cm z kruszywa łamanego. Który wariant przyjąć do wyceny?
      
    Odpowiedź
    Do wyceny należy przyjąć wariant podany w kosztorysie.
      
  15. Opis techniczny określa parametry chodników jako wykonane z kostki betonowej „6” na podsypce piaskowo-cementowej gr. 5 cm, kolor szary i 20% koloru czerwonego. W kosztorysach ofertowych założono ułożenie kostki betonowej szarej na podstawie piaskowej. Który wariant przyjąć do wyceny?
      
    Odpowiedź
    Przyjąć tak jak w projekcie. (W kosztorysie użyć określenia kolor szary gdyż stanowi on 80% kostki w chodniku, a kolor czerwony 20%)
      
  16. Proszę o podanie opisu i parametrów elementów przewidzianych do wybudowania i instalacji w czasie przebudowy drogi gminnej Nr 185049N, tj.: barier ochronnych ocynkowanych, wiaty autobusowej, lampy oświetlenia ulicznego.
      
    Odpowiedź
    Bariery jak w pytaniu 9 - Drogowe bariery ochronne skrajne bezprzekładkowe SP -05 (rozstaw słupków w balustradzie co 4,0m).
    Wiata autobusowa o wymiarach min. 3,0x1,5m stalowa. Ściany boczne przeszklone min. do połowy wysokości.
    Oprawa uliczna lampy sodowej o mocy 250W montowana na istniejącym słupie żelbetonowym na wysięgniku nad przewodami. Przewód zasilający Al 25mm2 dł. 40m wpięty do istniejącego oświetlenia (bez modułu sterującego)
      
  17. Wykonawca wg zapisu SIWZ przed rozpoczęciem prac na drodze Nr 538 winien powiadomić Rejon Dróg Wojewódzkich w Nidzicy o terminie rozpoczęcia prac, załączyć harmonogram robót oraz projekt organizacji ruchu zaopiniowany przez Policję. Czy koszt przygotowania projektu czasowej organizacji ruchu wykonawca przedstawia jako dodatkową pozycję kosztorysu ofertowego, czy uwzględnia w koszcie pozostałych pozycji?
      
    Odpowiedź
    Koszty przygotowania projektu czasowej organizacji ruchu Wykonawca uwzględnia wg swego uznania w dowolnej pozycji kosztorysowej lub własnych kosztach ogólnych. Nie wykazywać dodatkowej pozycji.
      
  18. Wykonawca ma dokonać na swój koszt jednokrotnego pomiaru stopnia zagęszczenia wykopów po wykonanych robotach budowy sieci kanalizacji sanitarnej. Czy Zamawiający pozostawia do decyzji wykonawcy typ zastosowanego urządzenia pomiarowego oraz ilość punktów pomiarowych?
      
    Odpowiedź
    Zamawiający pozostawia do decyzji Wykonawcy typ zastosowanego urządzenia pomiarowego oraz ilość punktów pomiarowych, gdyż to on udziela gwarancji na wykonane roboty drogowe.
      
  19. Czy Zamawiający potwierdza przedstawiony w projekcie sposób budowy zjazdów z kostki brukowej o kształcie prostokątów bez trójkątnych poszerzeń w miejscu styku z drogami asfaltowymi? Jeśli tak – prosimy o udostępnienie szczegółów projektowych tego rozwiązania.
      
    Odpowiedź
    Sposób budowy zjazdów w kształcie prostokątów w ciągu chodnika wg załączonego rysunku poglądowego w załączniku nr 3 do pytań. Kolor kostki na wjazdach zgodny z projektem - grafitowy.
      
  20. W kosztorysie oferowanym włączenia drogi wojewódzkiej poz. 2.2 Rozebranie przepustów rurowych ilość robót- 1,0 poz. 2.3 Wykonanie przepustu fi 500 jednostką obmiarowi jest szt. i ilość robót 1,0 natomiast w opisie technicznym w części IV Odwodnienie widnieje zapis: „Na zetknięciu jezdni asfaltowej drogi woj. Nr 538 z projektowaną drogą należy przebudować przepust rurowy z rur betonowych Ø 500 o długości 15 mb”. W związku z powyższym prosimy o podanie poprawnej długości przepustu do rozebrania oraz poprawnej jednostki i długości przepustu do wykonania.
      
    Odpowiedź
    Przy sporządzaniu kosztorysu ofertowego dla „Dróg znajdujących się w pasie drogowym drogi wojewódzkiej Nr 538” w poz. 2.2 zmienić jednostkę „m” na „szt.”. Przy sporządzaniu kosztorysu ofertowego w poz. 2.2 wycenić rozbiórkę przepustu dł. 15,0mz rur ø 80cm z wywozem gruzu oraz w poz. 2.3 wycenić budowę przepustu zgodnie z opisem o dł. 15,0m z rur o średnicy 50cm.

Zamawiający stosownie do art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych wprowadza do SWIZ w Załączniku nr 5 - wzór umowy, zmianę jego treści przez:
  • dodanie §1 ust. 3 w brzmieniu „Przedmiot umowy określony w §1 ust. 1 obejmuje zakres objęty wnioskiem o dofinansowanie z NPPDL 2008-2011 tj. zadanie pn. Przebudowa dróg gminnych Nr 185049N, Nr 185050N, Nr 185055 stanowiących połączenie z drogą wojewódzką Nr 538 i powiatową Nr 1255N”.
  • w §1 ust. 1 słowa PROJEKTU TECHNICZNEGO zastępuję się słowami ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
W związku z wprowadzoną zmianą i udzielonymi odpowiedziami na pytania nr 2,3,4,5, które skutkują zmianą treści załącznika Nr 5, wprowadza się Załącznik nr 5z z naniesionymi zmianami w miejsce załącznika nr 5.

Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, jak również pytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.

Zmiany treści SWIZ oraz wyjaśnienia na pytania dotyczące załącznika nr 2 i 5 nie wymagają dodatkowego czasu na przygotowanie ofert, a więc termin złożenia ofert nie ulega zmianie.


Załączniki do pytań

1. SST Podbudowa z kruszywa łamanego
2. SST Bariery stalowe
3. Rysunek poglądowy zjazdu
4. Załącznik 5z do SWIZ(wzór umowy z naniesionymi zmianami)



Wójt Gminy Rybno
Edmund Ligman

Rybno: Przebudowa dróg gminnych i wewnętrznych w Żabinach.
Numer ogłoszenia: 17823 - 2011; data zamieszczenia: 14.01.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rybno , ul. Lubawska 15, 13-220 Rybno, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 023 6966055, faks 046 6966811.

* Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminarybno.pl
* Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dróg gminnych i wewnętrznych w Żabinach..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna stanowiąca podstawę do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych polegających na przebudowie: - dróg gminnych nr 185049N, nr 185050N, 185055N stanowiących połączenie z drogą woj. 538, - 5 dróg wewnętrznych w miejscowości Żabiny, 2. Kosztorys ofertowy/ślepy. 3. Specyfikacje techniczne. Zakres przetargu obejmuje: 1) Przebudowę dróg gminnych Nr 185049N, Nr 185050N, Nr 185055N stanowiących połączenie z drogą wojewódzką Nr 538 i powiatową Nr 1255N, która jest współfinansowana z NPPDL w 2011r. i dotyczy: a) przebudowy dr. gm. Nr 185049N Żabiny wieś w km 0+000÷0,766 w zakresie wykonania między innymi: jezdni asfaltowej o szer. 5,0m, pobocza, chodnika i wjazdów, zatoki autobusowej, oświetlenia - lampy, barier ochronnych i oznakowania; b) przebudowy dr. gm. Nr 185050N Żabiny - Koszelewy w km 0+009÷2+345 w zakresie wykonania jezdni asfaltowej szer. 5,5÷4,5m, poboczy, chodnika i wjazdów, progów zwalniających i oznakowania, c) przebudowy dr. gm. Nr 185055N od dr. woj. 538 do centrum wsi Żabiny w km 0+010÷0+415 w zakresie wykonania jezdni asfaltowej szer. 5,5m, chodników i wjazdów, oznakowania. 2) Przebudowę 5 dróg wewnętrznych w miejscowości Żabiny oraz przebudowa skrzyżowań/ połączeń 3 dróg gminnych i 2 wewnętrznych w pasie drogi wojewódzkiej Nr 538, która jest finansowana tylko z budżetu Gminy Rybno i dotyczy: a) przebudowy skrzyżowań w pasie drogi wojewódzkiej Nr 538 (o łącznej dł.29 m) wraz z ich oznakowaniem tj. połączeń 3 dróg gminnych (dr. gm. Nr 185049N w km 0+766÷0+770, dr. gm. Nr 185050N w km 0+000÷0,009, dr. gm. Nr 185055N w km 0+000÷0+010) i 2 dróg wewnętrznych (dr. wew. na dz. 198 w km 0+000÷0+004, dr. wew na dz. 208 w km 0+000÷0+004) b) przebudowa drogi wewnętrznej na dz. nr 509 obręb Żabiny w km 0+000÷0+065 w zakresie wykonania jezdni asfaltowej szer. 3,5m, chodnika i wjazdów, poboczy i oznakowania, c) przebudowy drogi wewnętrznej na dz. nr 511 obręb Żabiny w km 0+000÷0+195 w zakresie wykonania jezdni asfaltowej szer. 5,5m, chodników i wjazdów, oznakowania, d) przebudowy drogi wewnętrznej na dz. nr 368 obręb Żabiny w km 0+000÷0+270 w zakresie wykonania jezdni asfaltowej szer. 4,5m, chodnika i wjazdów, pobocza i oznakowania, e) przebudowy drogi wewnętrznej na dz. nr 208 obręb Żabiny w km 0+002÷0+140 w zakresie wykonania jezdni asfaltowej szer. 3,5m, wjazdów, poboczy i oznakowania, f) przebudowy drogi wewnętrznej na dz. nr 198 obręb Żabiny w km 0+004÷0+100 w zakresie wykonania jezdni asfaltowej szer. 5,0m, chodnika i wjazdów, pobocza i oznakowania..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 17.10.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

* Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień, a za spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu zamawiający uzna złożenie do oferty oświadczenia z art.22 ust 1 ustawy p.z.p.
   
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji co najmniej 1 roboty budowlanej w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie odpowiadających swym rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia; tj przebudowy/budowy dróg w ramach jednego zadania inwestycyjnego o nawierzchni asfaltowej dł. min 4,3km i wartości netto min 2,4mln zł oraz że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
   
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, a za spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu zamawiający uzna złożenie do oferty oświadczenia z art. 22 ust 1 ustawy p.z.p.
  
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, a za spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu zamawiający uzna złożenie do oferty oświadczenia z art. 22 ust 1 ustawy p.z.p.
  
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, a za spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu zamawiający uzna złożenie do oferty oświadczenia z art.22 ust 1 ustawy p.z.p.
  
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
  • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
 
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

A.1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę (ZAL 1) A.2) Formularz cenowy + kosztorysy ofertowe wypełniony i podpisany przez wykonawcę (ZAL 2) A.3) Wykaz osób do kontaktów z Zamawiającym w formularzu oferty. A.4.) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. (ZAL 3) A.6) Zaakceptowany wzór umowy (ZAL 5)

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. waga 100%

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W oparciu o art. 144 Prawa Zmówień publicznych zmiany niniejszej umowy mogą dotyczyć: 1) Przesunięcia terminu wykonania i odbioru przedmiotu zamówienia w przypadku gdy zaistnieje okoliczność, która nie była znana i nie można było jej przewidzieć na etapie podpisywania umowy w szczególności przeszkody terenowe, zakazy i nakazy wynikające z decyzji innych organów lub osób, zmiany prawne, ujawnione w trakcie realizacji błędy w kosztorysach, dokumentacji projektowej, warunki pogodowe. 2) Zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, gdzie Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania w całości wielkości zamówienia, a Wykonawcy nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze z tytułu nie wykorzystania pełnej wartości umowy. 3) Zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, gdzie Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia wielkości zamówienia, a Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za roboty dodatkowe w oparciu o obmiar robót i ceny jednostkowe określone w kosztorysie ofertowym, lub kalkulacji cen jednostkowych, gdy taki rodzaj robót nie był ustalany w kosztorysie. 4) Zmianie ulegną przepisy prawne związane z realizacją zamówienia. 5) Zmiany te będą wprowadzone do umowy w formie pisemnej w postaci aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminarybno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Rybno 13 - 220 Rybno, ul. Lubawska 15 pok. nr 10.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.02.2011 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Rybno 13 - 220 Rybno, ul. Lubawska 15 pok. nr 6 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 2. Inwestycja realizowana z dofinansowaniem NPPDL 2008 - 2011..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Rybno
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wiesław Szczawiński
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-01-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wiesław Szczawiński
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-01-14 14:24:17
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-01-14 14:37:02
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2011-01-25 18:06:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2186 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony