ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Rybno
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Przetargi

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Ogłoszenie nr 105908-2011 z dnia 2011-05-09 r. - Rybno: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU, DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 2 850 000,00 ZŁ PRZEZNACZONEGO NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETOWEGO ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU ZACIĄGNIETYCH POŻYCZEK I KREDYTÓW NA ROK 2011 GMINY RYBNO

Informacja ogłoszona dnia 2011-05-09 15:31:03 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rybno, dnia 19.05.2011 r.

Do Zamawiającego wpłynęło e-mail w dniu 19.05.2011 roku z ponowieniem pytania dotyczącego wyjaśnienia dokumentu – Uchwały Nr VIII/22/11 z dnia 06 maja 2011 roku na realizację zamówienia publicznego pod nazwą: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 8500 000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów na rok 2011 Gminy Rybno ” ogłoszonego w BZP dnia 09.05.2011 roku, numer ogłoszenia 105908 – 2011, na które poniżej udziela się odpowiedzi:

  1. Prosimy o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji niespełnienia warunku art. 243 uofp w 2014r. wynikającej z Uchwały nr VIII/22/11 Rady Gminy Rybno z dnia 06.05.2011r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej. Czy Gmina posiada uchwałę zmieniającą WPF , która eliminuje zaistniałą nieprawidłowość? Prosimy o jej dostarczenie.  
      
    Odpowiedź na pytanie 1:
    W Uchwale nr VIII/22/11 Rady Gminy Rybno z dnia 06.05.2011r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej podano błędnie dane dotyczące dochodów bieżących w roku 2013, jest 21 527 133,00 zł winno być 22 027 133,00 zł oraz wydatków bieżących jest 20 105 899,00 zł winno być 19 905 889,00 zł, co spowodowało nie spełnienie warunku art. 243 uofp w 2014r. Błąd zostanie skorygowany na najbliższej Sesji Rady Gminy, która planowana jest na 26 maja 2011r.W związku z powyższym, kredyt zostanie uruchomiony po przedstawieniu poprawnej Uchwały Rady Gminy, w której zostanie spełniony warunek art. 243 ufp.
Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, jak również pytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Odpowiedzi udzielono w dniu 19.05.2011r.

Wójt Gminy Rybno 
/-/ Edmund Ligman


Numer ogłoszenia: 117818 - 2011; data zamieszczenia: 17.05.2011

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 105908 - 2011 data 09.05.2011 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Rybno, ul. Lubawska 15, 13-220 Rybno, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 023 6966055, fax. 046 6966811.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
W ogłoszeniu jest: IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.05.2011 godzina 10:15, miejsce: Urząd Gminy w Rybnie, Sekretariat pok. Nr 6 13-220 Rybno ul. Lubawska 15 woj. warmińsko - mazurskie..
W ogłoszeniu powinno być: IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.05.2011 godzina 10:15, miejsce: Urząd Gminy w Rybnie, Sekretariat pok. Nr 6 13-220 Rybno ul. Lubawska 15 woj. warmińsko - mazurskie.
 Wójt Gminy Rybno
/-/ Edmund Ligman

 

Rybno, dnia 17.05.2011 r.


Do Zamawiającego wpłynęły faksem oraz e-mail w dniu 12 – 13.05.2011 roku zapytania dotyczące wyjaśnienia treści SIWZ w przetargu nieograniczonym na realizację zamówienia publicznego pod nazwą: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 8500 000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów na rok 2011 Gminy Rybno ” ogłoszonego w BZP dnia 09.05.2011 roku, numer ogłoszenia 105908 – 2011, na które poniżej udziela się odpowiedzi oraz modyfikuje zapisy w SIWZ:

1. Czy Skarbnik dokona kontrasygnaty na wekslu?
Odpowiedź na pytanie 1:
Tak - Skarbnik dokona kontrasygnaty na wekslu.
2. Czy Zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji jako oddzielny dokument oraz czy Zamawiający wyrazi zgodę na poddanie się egzekucji do wysokości dwukrotności kwoty kredytu ?
Odpowiedź na pytanie 2:
Zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji na oddzielnym dokumencie do wysokości kwoty kredytu.
3. Czy Zamawiający posiada faktycznie zapewnione źródła finansowania zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w roku bieżącym w postaci podpisanych umów o dotacje, lub w inny sposób? Jeżeli tak to jakie? (prosimy o wyszczególnienie nazwy zadania, źródła finansowania – w przypadku środków z UE lub finansowania z budżetu państwa prosimy o informacje: data zawarcia umowy lub datę przyznania dofinansowania i kwota dofinansowania),
Odpowiedź na pytanie 3:
Na zadania inwestycyjne (część krajową) planowane do realizacji w roku bieżącym zaciągamy kredyt, na część unijną Zamawiający ubiegamy się o wyprzedzające finansowanie w BGK Oddział Olsztyn na zadanie inwestycyjne :
„Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Rybnie, etap I i etap II oraz rozbudowa kanalizacji sanitarnej zadanie 1 Tuczki – Żabiny” w wysokości 1 099 580,00zł, oraz „ Budowa boiska o nawierzchni z trawy syntetycznej w Żabinach” w wysokości 206 815,00 zł.
4. Jaka była wysokość dochodów własnych Zamawiającego w 2010r.2009,
w I kwartale 2011r. oraz jaka będzie ich prognozowana wysokość na 2011 rok oraz w następnych latach kredytowania?
Odpowiedź na pytanie 4:
Wysokość (wykonanie) dochodów własnych za 2009 r. – 6 131 071,86 zł, za 2010 r. – 5 466 961,12 zł, za I kwartał 2011 r. – 1 236 754,90 zł. Plan na 2011r. - 5 535 681,00 zł, na lata następne wzrost o procent inflacji.
5. Prosimy o podanie wysokości dochodów bieżących uzyskanych w 2009r.
Odpowiedź na pytanie 5:
Wysokość dochodów bieżących uzyskanych w 2009 roku wynosi 19 543 814,34 zł.
6. Czy Zamawiający posiada zobowiązania wynikające z umów o terminie płatności, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, przypadające w latach następnych, faktury z terminem płatności dłuższym niż pół roku, wykup (cesja) wierzytelności ? Jeżeli tak w jakiej wysokości ?
Odpowiedź na pytanie 6:
Zobowiązania na zadania bieżące podstawie umów na okres dłuższy niż
pół roku wynoszą około 3 000,00 zł miesięcznie.
Wykup wierzytelności – nie ma.
7. Czy Zamawiający ma zawarte umowy leasingowe? Jeżeli tak w jakiej wysokości ?
Odpowiedź na pytanie 7:
Zamawiający nie zawierał umów leasingowych.
8. Czy Zamawiający zawarł umowy zobowiązujące do dokonywania dopłaty do kapitału lub bezzwrotnej dopłaty do działalności bieżącej w spółce kapitałowej, w której ma udziały ? Jeżeli tak w jakiej wysokości ?
Odpowiedź na pytanie 8:
Nie
9. Czy Zamawiający posiada zobowiązania w postaci umów o partnerstwie publiczno-prywatnym, koncesje na roboty budowlane lub usługi do płatności na rzecz partnera prywatnego lub koncesjonariusza, w szczególności w okresie wieloletnim (wieloletnie bezzwrotne dopłaty do działalności bieżącej spółki kapitałowej, na podniesienie jej kapitału zakładowego czy też zobowiązania do płatności na rzecz koncesjonariuszy z umów o koncesję na roboty budowlane lub usługi) ? Jeżeli tak w jakiej wysokości ?
Odpowiedź na pytanie 9:
Nie.
10. Czy Zamawiający udzielił gwarancji i poręczeń innym podmiotom? Jeżeli tak w jakiej wysokości ?
Odpowiedź na pytanie 10:
Nie.
11. Czy Zamawiający przejął z mocy prawa zadłużenia po podmiocie, dla którego była podmiotem założycielskim lub na postawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego, czy też stowarzyszenia zależnego na mocy, której Zamawiający wstąpi na miejsce dłużnika, który zostaje z długu zwolniony ?
Odpowiedź na pytanie 11:
Nie
12. Czy Zamawiający zawarł umowy polegające na sprzedaży udziałów lub akcji w spółkach kapitałowych z zastrzeżeniem prawa odkupu (tzw. transakcja buy-sell-back – BSB) ? Jeżeli tak w jakiej wysokości ?
Odpowiedź na pytanie 12:
Nie
13. Czy Zamawiający podpisał ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty spłaty wymagalnych zobowiązań (np. ZUS i inne) ? Jeżeli tak w jakiej wysokości ?
Odpowiedź na pytanie 13:
Nie
14. Czy Zamawiający ma podpisane umowy factoringu oraz inne umowy, z których wynika obowiązek spełnienia świadczeń, w szczególności pieniężnych? Jeżeli tak w jakiej wysokości ?
Odpowiedź na pytanie 14:
Nie
15. Prosimy o informacje jaki majątek Gminy został przewidziany do sprzedaży w 2012r.
Odpowiedź na pytanie 15:
Majątek gminy do sprzedaży w 2012 roku planuje się na wartość 400 000,00 zł i dotyczy budynków po byłych szkołach w małych miejscowościach.
16. Czy Zamawiający wyrazi zgodę, aby oprocentowanie kredytu oparte było na stawce bazowej ustalonej na okres 3 miesięcy w wysokości WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego kwartału i mająca zastosowanie do określenia wysokości oprocentowania od 1-go dnia następnego kwartału, powiększone o marżę bankową?
Odpowiedź na pytanie 16:
Zgodnie z pkt 1.12 rozdział IV SIWZ.
17. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na odstąpienie od kar, o których mowa w § 10 projektu umowy kredytowej, będącej załącznikiem nr 6 do SIWZ?
Odpowiedź na pytanie 17:
Zmieniono projekt umowy, odstąpiono od kar.
18. Wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z Gminą (z uwzględnieniem nazwy, numeru REGON i NIP),
Odpowiedź na pytanie 18:
Zamawiający nie ma powiązań kapitałowych.
Jednostki organizacyjne Gminy to;
REGON NIP
Szkoła Podstawowa w Hartowcu 001157324 571-12-93-890
Szkoła Podstawowa w Jegli 001157330 571-12-93-890
Szkoła Podstawowa w Koszelewach 001157293 571-12-93-890
Szkoła Podstawowa w Rumianie 001157318 571-12-93-890
Szkoła Podstawowa w Rybnie 000270515 571-12-93-890
Szkoła Podstawowa w Żabinach 001157301 571-12-93-890
Przedszkole w Rybnie 130500934 571-12-93-890
Zespół Szkół Gimnazjum w Rybnie 510904480 571-12-93-890
Zespół Szkół Liceum w Rybnie 519474124 571-12-93-890
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rybnie 511406330 571-15-75-660
Ośrodek Sportu i Rekreacji w Rybnie 280353023 571-16-83-220
Gminna Biblioteka Publiczna w Rybnie 511404970 571-15-76-458
Gminny Samorządowy Zakład Gospodarki Komunalnej w Rybnie 130348538 571-14-70-346
Samodzielny Publiczny Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Rybnie
130314249 571-15-03-502
19. Wykaz instytucji, w których Gmina korzysta z kredytów i/lub pożyczek (nazwa, aktualne zadłużenie, miesięczne obciążenia, ostateczny termin spłaty),
Odpowiedź na pytanie 19:
Gmina korzysta z pożyczek i przedstawia w poniższej tabeli:
Nazwa Zadłużenie na dzień 12.05.2011r. Spłaty Ostateczny termin spłaty
Bank Gospodarstwa Krajowego oddział Olsztyn pożyczka na wyprzedzające finansowanie
755 032,00 w 2012r. po zakończeniu inwestycji i otrzymaniu refundacji z Urzędu Marszałkowskiego -jednorazowo 2012r. w całości
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Olsztynie 404 700,00 spłaty kwartalne po
25 000,00 zł. I kwartał 2015r. 29 700,00

20. Opinii RIO dotyczącej sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2010r.
Odpowiedź na pytanie 20:
Do chwili obecnej nie otrzymaliśmy opinii z Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie dotyczące sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2010r. Z chwilą otrzymania opublikujemy na naszej stronie BIP ( 17-19 maj 2011r.)
21. Prosimy o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji niespełnienia warunku art. 243 uofp w 2014r. wynikającej z Uchwały nr VIII/22/11 Rady Gminy Rybno z dnia 06.05.2011r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej. Czy Gmina posiada uchwałę zmieniającą WPF , która eliminuje zaistniałą nieprawidłowość? Prosimy o jej dostarczenie.
Odpowiedź na pytanie 21:
W Uchwale nr VIII/22/11 Rady Gminy Rybno z dnia 06.05.2011r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej podano błędnie dane dotyczące dochodów bieżących w roku 2013, jest 21 527 133,00 zł winno być 22 027 133,00 zł oraz wydatków bieżących jest 20 105 899,00 zł winno być 19 905 889,00 zł, co spowodowało nie spełnienie warunku art. 243 uofp w 2014r. Błąd zostanie skorygowany na najbliższej Sesji Rady Gminy, która planowana jest na 26 maja 2011r.
22. §3 - brak informacji z jakiego dnia ma być zastosowana stawka WIBOR 3M,
Odpowiedź na pytanie 22:
Odpowiedź jest w rozdziale IV pkt 1.12 SIWZ.
23. §4 - nasz system nalicza odsetki codziennie i okresy odsetkowe są od momentu uruchomienia kredytu do dnia poprzedzającego aplikacje włącznie, czy ten zapis sugeruje że odsetki mają być za pełny miesiąc kalendarzowy ?, poza tym w latach przestępnych kredyt będzie do całkowitej ręcznej obsługi gdyż nas system jest dostosowany do 360 lub 365 dni w roku,
Odpowiedź na pytanie 23:
Zgodnie z pkt 1.14 rozdziału IV SIWZ
24. §5 - brak dokładnego harmonogramu spłat, tzn. nie jest podany dzień w jakim ma następować spłata kredytu,
Odpowiedź na pytanie 24:
Spłata kredytu jest określona w rozdziale IV pkt 1.17 SIWZ ( w ostatnim dniu każdego kwartału kalendarzowego) w związku z tym zmianie ulegnie § 5 ust 1 umowy
25. §5 ust. 4. - Kredytobiorca musi nas powiadomić o zamiarze dokonania przedterminowej spłaty bo skąd będziemy wiedzieli, że taka spłata ma nastąpić, codzienny monitoring rachunku bieżącego nie wchodzi w grę,
Odpowiedź na pytanie 25:
Zmiana w rozdziale IV pkt 1.9 SIWZ i § 5 umowy zmiana ust. 4.
26. Klient musi mieć w umowie wskazany rachunek do obsługi kredytu
Odpowiedź na pytanie 26:
W § 2 ust. 1 projektu umowy dodano zapis dotyczący rachunku do obsługi kredytu
27. Par. 1 ust. 3 oraz Par. 7 - Czy uruchomienie kredytu może zostać uwarunkowane od ustanowienia zabezpieczenia.
Odpowiedź na pytanie 27:
Zgodnie z zapisem § 1 i 7 uruchomienie kredytu jest zależne od ustanowienia zabezpieczenia.
28. Par. 2 ust. 2 - Czy wskazane w zapisie zmiany są możliwe, pod warunkiem, iż wykorzystanie kredytu w całości lub w części nastąpi do dnia 31 grudnia 2011r?
Odpowiedź na pytanie 28:
Nie, zmiana projektu umowy, w tym § 2 ust. 2.
29. Par. 4 ust. 1 - w zapisie tym mowa jest o udzieleniu kredytu, zaś w par. 1 ust. 3 o uruchomieniu. Czy biorąc pod uwagę brzmienie par. 4 ust. 3 słowo „udzielenia” może zostać zastąpione słowem „uruchomienia”.
Odpowiedź na pytanie 29:
Zmiana projektu umowy tj. w § 4 ust. 1 umowy zastąpiono słowo „udzielenia” słowem „uruchomienia”.
30. Par. 5 ust. 3 i 4 - Proszę o informację , czy w przypadku niewykorzystania kredytu w całości względnie w przypadku przedterminowej jego częściowej spłaty skróceniu ulegnie okres kredytowania, czy też obniżona zostanie wysokość poszczególnych rat?
Odpowiedź na pytanie 30:
W przypadku nie wykorzystania kredytu w całości Zamawiający będzie ubiegał się o obniżenie wysokości rat.
31. Par. 9 - nie załączono projektu deklaracji wekslowej - Czy zamawiający przedstawi swój projekt deklaracji oraz czy podda się egzekucji?
Odpowiedź na pytanie 31:
Projektu deklaracji wekslowej Zamawiający nie przedstawi. Odnośnie poddaniu się egzekucji odpowiedź jest w pytaniu nr 2.
32. Par. 10 ust. 1 a - wypłata kredytu jest świadczeniem pieniężnym, na wypadek nienależytego wykonania którego (zwłoka w wypłacie) nie można zastrzec kary umownej - vide art. 483 KC a contrario. Jednocześnie brak jest analogicznych zapisów, które uprawniałyby Bank do żądania zapłaty kary umownej, gdyby Bank został zmuszony do wypowiedzenia umowy kredytowej z przyczyn leżących po stronie zamawiającego.
Odpowiedź na pytanie 32:
Zmieniono projekt umowy, odstąpiono od kar.
33. Ponieważ przedstawiony przez Zamawiającego wzór umowy nie reguluje wszystkich praw i obowiązków stron umowy kredytowej czy możliwe jest (biorąc pod uwagę brzmienie pkt 4 w Rozdziale XVII SIWZ) zapisanie, iż w kwestiach nieuregulowanych w umowie mają zastosowanie postanowienia odpowiedniego Regulaminu Banku, o ile ich treść nie jest sprzeczna z postanowieniami umowy. W/w. Regulamin powinien zostać załączony do oferty?
Odpowiedź na pytanie 33:
Tak, zmiana § 13 wzoru umowy i rozdział XVII ust. 4 SIWZ -
W kwestii nieuregulowanych w umowie będą miały zastosowanie przepisy z Prawa Bankowego i regulaminu banku, o ile jego treść nie jest sprzeczna z postanowieniami umowy. Wzór w/w Regulaminu powinien zostać załączony do oferty”.



W wyniku zapytań oraz wyjaśnień Zamawiający dokonuje następujących zmian w treści SIWZ :

1) Rozdział IV. Opis przedmiotu zamówienia
pkt 1.9 otrzymuje nowe brzmienie:

„Zamawiający przewiduje możliwość przedterminowej spłaty zaciągniętego kredytu lub jego części bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu, bez powiadamiania banku o zamiarze dokonania takiej spłaty w przypadku spłaty wcześniejszej do 14 dni od terminu spłaty. W przypadku zamiaru spłaty w terminie wcześniejszym niż 14 dni Wykonawca ( Bank) zostanie o tym zawiadomiony drogą elektroniczną z 3 dniowym wyprzedzeniem”.

2) Rozdział XVII. Warunki umowy
pkt 4 otrzymuje nowe brzmienie:

„ W kwestii nieuregulowanych w umowie będą miały zastosowanie przepisy z Prawa Bankowego i regulaminu banku, o ile jego treść nie jest sprzeczna z postanowieniami umowy. Wzór w/w Regulaminu powinien zostać załączony do oferty”.
3) Załącznik nr 1 do SIWZ ( wzór oferty) otrzymuje nowe brzmienie,
4) Załącznik nr 6 do SIWZ (projekt umowy)otrzymuje nowe brzmienie. W DNIU 18.05.2011 ZAŁĄCZNIK NR 6 otrzymuje nowe brzmienie


Zmiana treści SIWZ oraz wyjaśnienia na pytania wymagają dodatkowego czasu na przygotowanie ofert, a wiec termin złożenia ofert ulega przesunięciu do dnia 24 maja 2011r. bez zmiany godzin złożenia i otwarcia ofert.
Wraz z pytaniami Wykonawcy zwrócili się o dokumenty niezbędne do sporządzenia oferty, nie dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Rybno. W związku z powyższym Zamawiający udostępnia poniższe dokumenty:
 
Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, jak również pytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami staja się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Odpowiedzi udzielono w dniu 17.05.2011r. 
 Wójt Gminy Rybno
/-/ Edmund Ligman

 
Rybno: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU, DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 2 850 000,00 ZŁ PRZEZNACZONEGO NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETOWEGO ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU ZACIĄGNIETYCH POŻYCZEK I KREDYTÓW NA ROK 2011 GMINY RYBNO
Numer ogłoszenia: 105908 - 2011; data zamieszczenia: 09.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rybno , ul. Lubawska 15, 13-220 Rybno, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 023 6966055, faks 046 6966811.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminarybno.pl
Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU, DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 2 850 000,00 ZŁ PRZEZNACZONEGO NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETOWEGO ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU ZACIĄGNIETYCH POŻYCZEK I KREDYTÓW NA ROK 2011 GMINY RYBNO.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.1. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST USŁUGA POLEGAJACA NA UDZIELENIU I OBSŁUDZE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 2 850 000,00 ZŁ PRZEZNACZONEGO NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDZETOWEGO ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU ZACIĄGNIETYCH POŻYCZEK I KREDYTÓW NA ROK 2011 GMINY RYBNO. 1.2. Kredyt zostanie zaciągnięty na okres 8 lat z uwzględnieniem okresu karencji. 1.3. Okres karencji spłaty kapitału wynosi 1 rok od następnego miesiąca po wypłacie ostatniej transzy kredytu. 1.4. Przewidywany harmonogram wykorzystania kredytu: I transza w wysokości 2 000 000, 00 zł płatna w ciągu 4 dni od dnia podpisania umowy, II transza w wysokości 500 000, 00 zł, płatna w dniu 20 sierpnia 2011r. III transza w wysokości 350 000, 00 zł, płatna w dniu 20 września 2011r. 1.5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian w /w harmonogramu określonego w pkt. 1.4 w okresie kredytowania bez prowizji i opłat bankowych. 1.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania zmniejszenia kwoty kredytu w przypadku zmniejszenia kosztów inwestycji lub odstąpienia od realizacji poszczególnych zadań bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji. 1.7. Uruchomienie kredytu będzie następowało na pisemne polecenie (dyspozycje wypłaty) Zamawiającego w ciągu 3 dni od dnia otrzymania przez bank informacji od Zamawiającego na konto bankowe wskazane w dyspozycji wypłaty. 1.8. Wykorzystanie kredytu będzie następować bez prowizji i opłat. 1.9. Zamawiający przewiduje możliwość przedterminowej spłaty zaciągniętego kredytu lub jego części bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu, bez powiadamiania banku o zamiarze dokonania takiej spłaty. 1.10. Zabezpieczenie spłaty udzielonego kredytu stanowi: weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową. 1.11. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami. 1.12. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, ustalone, jako suma marż zaproponowanej przez Wykonawcę w ofercie i wskaźnika WIBOR 3M. Wysokość marży będzie stała w całym okresie obowiązywania umowy. Stawka WIBOR 3M zmienia się w cyklu kalendarzowym kwartalnym i dla potrzeb realizacji zamówienia będzie przyjmowała wartość z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego kolejny okres. 1.13. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN). 1.14. Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu. Przy naliczeniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, natomiast rok 365 dni, a w przypadku roku przestępnego 366 dni. 1.15. Odsetki należne naliczane są na każdy dzień korzystania z kredytu licząc od dnia jego udzielenia. Naliczenia odsetek dokonuje się w ostatnim dniu każdego miesiąca. Odsetki spłacane są w okresach miesięcznych. Spłaty odsetek będą dokonywane w terminie 14 dni od daty otrzymania noty obciążeniowej o wysokości naliczonych odsetek. 1.16. Za spłatę kredytu lub jego rat przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności rat kredytowych przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, spłata rat następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 1.17. Spłata kredytu w ratach od 2012 do 2019 z karencją 12 miesięcy płatne w okresach kwartalnych, w ostatnim dniu każdego kwartału kalendarzowego w następujących terminach: a) 27 rat w wysokości 102 000, 00 zł począwszy od 31 grudnia 2012 roku do 30 czerwca 2019 roku, b) Ostatnia rata w wysokości 96 000,00 zł do 30 września 2019r. 1.18. Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć część zamówienia podwykonawcom Zamawiający żąda wskazania w ofercie tej części zamówienia..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-0.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.09.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000, 00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych). Wykonawca może wnieść wadium w gotówce lub kilku innych formach przewidzianych art.45 ust. 6 pkt. ustawy. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego z dopiskiem: wadium na rzecz Gminy Rybno dotyczące przetargu nieograniczonego na - UDZIELENIE I OBSŁUGĘ KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 2 850 000, 00 ZŁ PRZEZNACZONEGO NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDZETOWEGO ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU ZACIĄGNIETYCH POŻYCZEK I KREDYTÓW NA ROK 2011 GMINY RYBNO.

III.2) ZALICZKI

Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku Wykonawca musi: a) Posiadać zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na utworzenie banku zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe ( Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.), zgodę Prezesa NBP na utworzenie banku lub inny dokument uprawniający do podjęcia działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia;
 
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego przez wykonawcę wykazu udzielonych kredytów stanowiącego załącznik Nr 4 niniejszej SIWZ, (co najmniej 2 zadania odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia - udzielenie kredytu długoterminowego na kwotę minimum 2.500.000,00 zł).
  
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, stanowiącego załącznik Nr 2 niniejszej SIWZ
  
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, stanowiącego załącznik Nr 2 niniejszej SIWZ
  
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, stanowiącego załącznik Nr 2 niniejszej SIWZ
  
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
  • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
  • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Ewentualna zmiana treści umowy może dotyczyć zmiany osób upoważnionych do kontaktowania się z Zamawiającym i Wykonawcą, dokonana przez 1-stronne oświadczenie strony złożone drugiej stronie pisemnie, 2. Zamawiający przewiduje również możliwość zmian treści zawartej umowy, jeżeli zostanie niewykorzystana w całości kwota przyznanego kredytu: a) w przypadku wystąpienia takiej sytuacji zamawiający wystąpi do wykonawcy na piśmie o zmianę terminów i wysokości spłaty kredytu, b) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu zaakceptowany przez siebie aneks do umowy. 3. Postanowienia umowne mogą być uzupełnione o zapisy wynikające z Prawa bankowego lub regulaminu banku, jednak wyłącznie w zakresie niepowodującym zasadniczych (niekorzystnych dla Zamawiającego) zmian przedstawionych warunków handlowych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminarybno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Rybnie, Sekretariat pok. Nr 1 13-220 Rybno, ul. Lubawska 15 woj. warmińsko - mazurskie.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.05.2011 godzina 10:15, miejsce: Urząd Gminy w Rybnie, Sekretariat pok. Nr 6 13-220 Rybno ul. Lubawska 15 woj. warmińsko - mazurskie.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Rybno
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Zdzisława Kanicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-05-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Zdzisława Kanicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-05-09 15:18:22
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-05-09 15:31:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2011-05-19 15:25:12
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1700 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony