ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Rybno
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Przetargi

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Ogłoszenie nr 14666 - 2012 z dnia 17.01.2012 - Rybno: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej Zadanie 2 Tuczki - Koszelewy, Etap I i Etap II

Informacja ogłoszona dnia 2012-01-17 09:44:59 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rybno dnia 01.02.2012 r.

PIK.042.1.2012

ODPOWIEDZ NA PYTANIE DO SIWZ

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: PIK.042.1.2012. Nazwa zadania: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej Zadanie 2 Tuczki - Koszelewy”, Etap I i Etap II

W odpowiedzi na skierowane przez Wykonawców do Zamawiającego zapytania dotyczące w/w postępowania, Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 2 Prawa zamówień publicznych, wyjaśnia i odpowiada:

Pytanie nr 1.
Prosimy o wyjaśnienie czy w zakresie zadania wchodzi również podłączenie istniejących odpływów do projektowanej kanalizacji, ponieważ nie ma na to nakładów w przedmiarach robót, a w opisie technicznym projektu występują przyłącza (instalacje kan.) PVC 160 mm w ilości 500 mb oraz w zestawieniu posesji podłączanych do kan. san. we wsi Tuczki
i Koszelewy.

Odpowiedz na pytanie nr 1.
Zamawiający wyjaśnia, że zakres przetargowy zadania nie obejmuje wykonania podłączeń istniejących odpływów do projektowanej kanalizacji sanitarnej (przyłącz kanalizacyjnych). Dokumentacja projektowa i opis techniczny przewidują sposób włączenia istniejących odpływów do projektowanej kanalizacji sanitarnej. Jednakże koszty z tym związane ponosić będą poszczególni właściciele nieruchomości, a włączenia będą wykonywane pod nadzorem Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Rybnie po odebraniu sieci kanalizacyjnej w oparciu o w/w dokumentację projektową.

Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
Udzielone wyjaśnienia nie wpływają na termin składania ofert (nie przedłuża się terminu składania ofert).
Z up. WÓJTA             
SEKRETARZ GMINY RYBNO
-//- Mirosław Karbowski    

 


Rybno dnia 31.01.2012 r.

PIK,042.1.2012

 
ODPOWIEDZI NA PYTANIA DO SIWZ
W odpowiedzi na skierowane do Zamawiającego zapytania dotyczące w/w postępowania, Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 2 Prawa zamówień publicznych, wyjaśnia i odpowiada:

Pytanie nr 1.
Czy gmina Rybno będzie pobierała opłaty za zajęcie pasów drogowych, jeśli tak to prosimy o udostępnienie aktualnych opłat za zajęcie obowiązujących w gminie? Dodatkowo prosimy o udostępnienie uzgodnień z zarządcami dróg innych niż gminne (droga powiatowa).
Odpowiedz na pytanie nr 1.
Gmina Rybno nie nie będzie pobierała opłat z tytułu zajęcia pasów dróg gminnych. Dodatkowo załączamy kserokopię/skan uzgodnienia przejść kanalizacji sanitarnej pod drogą powiatową (metoda przecisku bez naruszania nawierzchni asfaltowej drogi na całej szerokości pasa drogowego) z Powiatowym Zarządem Dróg w Działdowie
ul. Lidzbarska 31.

Pytanie nr 2.
Czy w zakres robót wchodzi również przepompownia przydomowa Pd1, brak pozycji przedmiarowej?
Odpowiedz na pytanie nr 2.
Zgodnie z zapisem sekcji III ust. 2 pkt. 2.2. ppkt.1) SIWZ, zakres rzeczowy objęty rys.
nr 1 Projektu zagospodarowania terenu został wyłączony z realizacji niniejszego przetargu. Tak więc zakres rzeczowy określony w opisie do projektu w stosunku do zakresu przetargowego jest pomniejszony o następujące ilości elementów robót:
a) sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej:
- PP-B fi 200 mm dł. – 3,00 mb,
- PVC fi 160 mm dł. – 11,00 mb,
b) rurociągi kanalizacji sanitarnej tłocznej:
- PE DN 40x2,4 mm dł. – 151,00 mb,
- PE DN 90x5,4 mm dł. – 5,00 mb,
- PE DN 110x6,6 mm dł. – …120,00 mb,
c) Pompownie ścieków domowe Pd1 (1 szt.)

Pytanie nr3.
W opisie technicznym jest zapis dotyczący studni betonowych, w przedmiarze robót
i specyfikacji technicznej zapis mówi o studniach żelbetowych, prosimy o wskazanie prawidłowego rozwiązania.
Odpowiedz na pytanie nr 3.
Prawidłowym rozwiązaniem jest, aby studnie o średnicy Ø do 1000 mm włącznie były betonowe, natomiast studnie o średnicy Ø ponad 1000 mm, czyli o średnicy Ø 1200 mm były żelbetowe.

Pytanie nr 4.
Umowa § 3 pkt 2 – prosimy o wyjaśnienie powodów zawarcia w projekcie umowy postanowień co do przyszłych podwykonawców skoro dopiero po zawarciu umowy oraz zaakceptowaniu podwykonawcy będzie mogła z nim być zawarta umowa, co oznacza, że określania osób podwykonawców na etapie zawierania umowy z Głównym Wykonawcą jest niecelowe? Wykonawca proponuje aby dokonać zmiany umowy poprzez wskazanie
w jakim zakresie zgodnie z ofertą możliwe będzie zatrudnienie wykonawców.
Odpowiedz na pytanie nr 4.
Zamawiający uwzględnia propozycję zmiany § 3 pkt 2 projektu umowy, któremu nadaje się nowe brzmienie:
„§ 3 pkt 2 Zakres przedmiotu umowy zgodny z złożoną ofertą, na jaki będzie zatrudniony podwykonawca obejmuje ………………………………………………………………………..

Pytanie nr 5.
Umowa § 4 pkt 1 ppkt 3 – prosimy o wyjaśnienie powodów przyjęcia 1-miesięcznego terminu na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie skoro z przyczyn niezależnych od Wykonawcy postępowanie administracyjne może przekraczać ten okres? Nadto prosimy
o wyjaśnienie czy opisanych terminach decyzja o pozwoleniu na użytkowaniu ma być ostateczna czy ma być jedynie wydana? Wykonawca proponuje wprowadzenie 60 dniowego terminu na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie liczonego od daty zakończenia robót opisanej w par 4 ust.2.
Odpowiedz na pytanie nr 5.
Zamawiający nie uwzględnia przedstawionej propozycji zmiany § 4 pkt 1 ppkt 3 umowy, ponieważ kwestie tego zapisu są wyjaśnione w ust. 3 tego paragrafu. Zamawiający ma prawo ustalenia takiego terminu gdyż jeden miesiąc to podstawowy termin postępowania administracyjnego. Termin może też być dłuższy jeśli Wykonawca zakończy roboty wcześniej przed 1 września czy 1 maja. Nie ulega też wątpliwości, iż
w przypadku naruszenia terminu określonego w pkt. 3 nie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, tylko organu wydającego decyzję, nie ponosi negatywnych konsekwencji. Ponadto wyjaśniamy, że opisany termin decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dotyczy jedynie terminu jej wydana.

Pytanie nr 6.
Umowa § 5 pkt 6 – prosimy o wyjaśnienie powodów przyjęcia, że istnienie jakichkolwiek wad upoważnia Zamawiającego do powstrzymania się z dokonaniem odbioru wykonanych prac, skoro zapis ten jest sprzeczny z istotą umowy o roboty budowlane,
a przez to nieważny? Wykonawca proponuje aby wpisać „istotnych wad uniemożliwiających korzystanie z przedmiotu zamówienia”.
Odpowiedz na pytanie nr 6.
Zamawiający uwzględnia propozycję zmiany § 5 pkt 6 projektu umowy, któremu nadaje się nowe brzmienie:
„§ 5 pkt 6 Jeżeli w toku czynności odbioru zostanie stwierdzone, że przedmiot umowy nie osiągnął gotowości do odbioru z powodu nie zakończenia robót lub stwierdzono istotne wady uniemożliwiające korzystanie z przedmiotu zamówienia, Zamawiający może odmówić odbioru. W takim wypadku Wykonawca pozostaje w zwłoce.

Pytanie nr 7.
Umowa § 5 pkt 9 – prosimy o wyjaśnienie powodów przyjęcia, że odbiór jest wyznaczany obustronnie skoro § 5 pkt 5 przewidziano, że termin odbioru wyznacza Zamawiający? Wykonawca proponuje ujednolicić zapisu umowy tak aby nie było problemu z jej odczytaniem.
Odpowiedz na pytanie nr 7.
Zamawiający nie podziela w/w uwag i nie uwzględnia ich, ponieważ powołane wyżej przepisy regulują różne sprawy i nie ma sprzeczności między nimi.

Pytanie nr 8.
Umowa § 6 pkt 3 – prosimy o wyjaśnienie powodów przyjęcia, że dopiero bezusterkowy protokół odbioru uprawnia Wykonawcę do wystawienia faktury VAT, kiedy to zapis ten jest sprzeczny z istotą umowy o roboty budowlane, ustawa o CIT oraz VAT? Wykonawca proponuje wykreślenie zapisu „bezusterkowego”.
Odpowiedz na pytanie nr 8.
Zamawiający uwzględnia propozycję zmiany § 6 pkt 3 projektu umowy, któremu nadaje się nowe brzmienie:
„§ 6 pkt 3 Rozliczenie wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy następować będzie fakturami przejściowymi za wykonane i protokolarnie odebrane części elementów lub pozycji robót ustalonych na podstawie kosztorysu powykonawczego zgodnie
z harmonogramem rzeczowo -finansowym w oparciu o ustalone ceny jednostkowe
z kosztorysu ofertowego Wykonawcy oraz obmiaru robót wykonanego przez kierownika budowy, sprawdzony przez inspektora nadzoru. Wystawienie faktury przejściowej następuje na podstawie podpisanego przez Zamawiającego protokołu odbioru częściowego robót, a faktury końcowej po podpisaniu przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego robót zupełnego. Płatność faktur następować będzie w terminie 30 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT za poniesione nakłady
i wykonane roboty. Za termin zapłaty uznaje się datę obciążenia rachunku Zamawiającego.

Pytanie nr 9.
Umowa § 7 pkt 7 ppkt a) – zapis ten jest sprzeczny z istotą umowy o roboty budowlane, ustawa o CIT oraz VAT? Wykonawca proponuje wykreślenie zapisu.
Odpowiedz na pytanie nr 9.
Zamawiający uwzględnia propozycję zmiany § 7 pkt 7 projektu umowy, któremu nadaje się nowe brzmienie:
„7 W razie stwierdzenia w toku czynności odbioru istnienia wady nadającej się do usunięcia Zamawiający może dokonać odbioru i żądać usunięcia wady wyznaczając odpowiedni termin.”
Pytanie nr 10.
Umowa § 8 pkt 1 – prosimy o wyjaśnienie powodów przyjęcia, że roboty dodatkowe wynikłe z decyzji organów obciążają Wykonawcę skoro zgodnie z art. 647 kc obowiązek dostarczenia projektu obciąża zamawiającego? Wykonawca proponuje wskazać, że
z decyzji organów nadzoru budowlanego będących następstwem działania Wykonawcy, za które to działanie ponosi on odpowiedzialność.
Odpowiedz na pytanie nr 10.
Zamawiający uwzględnia propozycję zmiany § 8 pkt 1 projektu umowy, któremu nadaje się nowe brzmienie:
„§ 8 pkt 1 Jeżeli konieczność robót dodatkowych wynika z decyzji organów nadzoru budowlanego będących następstwem działania Wykonawcy, za które to działanie ponosi odpowiedzialność, prace takie zostaną wykonane przez Wykonawcę bez dodatkowego wynagrodzenia – w uzgodnionym przez strony terminie.”

Pytanie nr 11.
Umowa § 8 pkt 2 – zdaniem wykonawcy w takim wypadku winien być wydłużony termin kontraktu podstawowego, a tym samym Wykonawca proponuje dopisać taką klauzulę.
Odpowiedz na pytanie nr 11.
Zamawiający uwzględnia propozycję zmiany § 8 pkt 2 projektu umowy, któremu nadaje się nowe brzmienie:
„§ 8 pkt 2 Roboty dodatkowe i zamienne lub nieprzewidziane, których potwierdzona przez Zamawiającego konieczność wykonania wystąpi w toku realizacji przedmiotu umowy,
a których zakres nie przekracza uprawnień Zamawiającego z mocy Prawa Zamówień Publicznych Wykonawca zobowiązany jest wykonać w przypadku ich zlecenia przy zachowaniu tych samych stawek ofertowych. W opisanych wyżej przypadkach termin wykonania kontraktu może ulec zmianie.”

Pytanie nr 12.
Umowa § 10 brak paragrafu, prosimy o wyjaśnienie.
Odpowiedz na pytanie nr 12.
Brak paragrafu 10 w projekcie umowy zostanie skorygowany i nastąpi przesunięcie
w numeracji paragrafów tj. obecny § 11 otrzyma nr § 10; § 12 otrzyma nr § 11 itd.

Pytanie nr 13.
Umowa § 11 pkt 1 ppkt 2 – prosimy o wyjaśnienie powodów nie zawarcia prawa Wykonawcy do naliczenia kary z tytułu odstąpienia od umowy kiedy przyczyny odstąpienia będą obciążać Zamawiającego? Umowa o roboty budowlane jest umową wzajemną stąd uprawnieniu Zamawiającego winno odpowiadać tożsame uprawnienie Wykonawcy.

Odpowiedz na pytanie nr 13.
Zamawiający uwzględnia propozycję zmiany § 11 ust. 1 projektu umowy, któremu nadaje się nowe brzmienie:
„§ 11 ust.1 Strony ustalają, że formą odszkodowania będą kary umowne
z następujących tytułów:
Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
1) •za opóźnienie w ukończeniu przedmiotu umowy, jak również za opóźnienie
w usunięciu wady stwierdzonej przy odbiorze końcowym robót, w przypadku dokonania odbioru, a także w okresie gwarancji - w wysokości 0,1% wynagrodzenia Wykonawcy,
o którym mowa w § 6 ust. 1 umowy za każdy dzień opóźnienia. Zapłata kary umownej może nastąpić, według uznania Zamawiającego, poprzez potrącenie jej
z wynagrodzeniem Wykonawcy.
2)• za odstąpienie od umowy lub jej rozwiązanie nie spowodowane winą Zamawiającego w wysokości 5% wartości wynagrodzenia Wykonawcy, o której mowa w paragrafie 6 ust.1.
Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne:
3)• za odstąpienie od umowy lub jej rozwiązanie nie spowodowane winą Wykonawcy w wysokości 5% wartości wynagrodzenia Wykonawcy, o której mowa w paragrafie 6 ust.1.”

Pytanie nr 14.
Umowa § 11 pkt 2-to samo winno być dla obu stron.
Odpowiedz na pytanie nr 14.
Zamawiający uwzględnia propozycję zmiany § 11 ust. 2 projektu umowy, którym nadaje się nowe brzmienie:
„§ 11 ust.2 Jeżeli kara umowna nie pokrywa poniesionej szkody, każda ze stron może dochodzić odszkodowania uzupełniającego do wartości utraconych.”

Pytanie nr 15.
Umowa § 13 – prosimy o wyjaśnienie powodów nie zawarcia klauzuli waloryzacyjnej przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT? Wykonawca proponuje aby Zamawiający wskazał, że w przypadku zmiany urzędowej stawki podatku VAT wynagrodzenie Wykonawcy in plus/In minus zostanie zmienione.
Odpowiedz na pytanie nr 15.
Zamawiający uwzględnia propozycję zmiany § 13 projektu umowy, i wprowadza dodatkowy punkt 4) w brzmieniu:
„§ 13 pkt. 4) Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany urzędowej stawki podatku VAT”.

Pytanie nr 16.
Czy Zamawiający przewiduje możliwość zamiany technologii montażu złazowych studni
z zaworami odpowietrzajco - napowietrzającymi na równoważne studzienki/kolumny umożliwiające prowadzenie kompleksowych czynności eksploatacyjnych z poziomu terenu?
Odpowiedz na pytanie nr 16.
Zgodnie z zapisem sekcji III ust. 7 pkt. 10.2 i 10.3 SIWZ, Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do określonych
w dokumentacji projektowej. Warunkiem jest, aby materiały i urządzenie równoważne posiadały, co najmniej takie same parametry techniczno – użytkowe,
jakich użyto w dokumentacji projektowej. Postępowanie takie jest zgodne z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych i nie stanowi naruszenia uczciwej konkurencji.
Wykonawca składający ofertę przy zastosowaniu materiałów i urządzeń
o równoważnych parametrach jest obowiązany do zapewnienia i udokumentowania ich równoważności (dokumenty określające ich parametry jakościowe oraz wymagany standard- np. karty katalogowe, aprobaty techniczne, itp.). Natomiast Zamawiający nie może dokonywać zmian technologicznych, które wynikają z rozwiązań określonych
w zatwierdzonej dokumentacji projektowej.

Pytanie nr 17.
Jaka jest prawidłowa ilość ułożenia sieci kanalizacji grawitacyjnej PVC fi 160 mm? SIWZ pkt. III Opis przedmiotu zamówienia pkt 2.2. a) wykazano 309,00 mb. W kosztorysie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej – Etap I, w poz. Nr 24 wykazano 364,00 mbw/w rury. Proszę o wskazane prawidłowej ilości ułożenia rur PVC fi 160 mm.
Odpowiedz na pytanie nr 17.
Prawidłowa ilość ułożenia rur PVC fi 160 mm kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej Etapu I to długość 309,00 m, tak jak wykazano w sekcji III ust. 2 pkt.2.2. a) SIWZ. Dlatego prosimy
o dokonanie poprawki długości w kosztorysie ofertowym / przedmiarze robót do wyceny kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej – Etap I, w poz. Nr 24 zamiast 364,00 mb na,
309,00 mb.

Pytanie nr 18.
W opisie technicznym dla zadania II Tuczki i Koszelewy rozdział II pkt. 3. pkt 3.1. wykazano 4.212 m kanalizacji grawit.PP-B fi 200 mm, natomiast w SIWZ (łącznie)
4.209 m. Proszę o wskazanie prawidłowej ilości ułożenia rur PVC fi 200mm.
Pytanie nr 19.
W opisie technicznym dla zadania II Tuczki i Koszelewy rozdział II pkt. 3. pkt 3.1. wykazano 1.787 m kanalizacji grawit. PVC fi 160 mm natomiast w SIWZ (łącznie) 1.776 m. Proszę o wskazanie prawidłowej ilości ułożenia rur PVC fi 160mm.

Pytanie nr 20.
W opisie technicznym dla zadania II Tuczki i Koszelewy rozdział II pkt. 4 wykazano 10 szt. pompowni domowych , w SIWZ i w kosztorysie 9 szt. Na rysunku Nr 3 Schemat do obliczeń rurociągów tłocznych i pompowni ścieków znajduje się 10 szt. pompowni domowych. Którą ilość należy uwzględnić w kosztorysie?
Pytanie nr 21.
W opisie technicznym dla zadania II Tuczki i Koszelewy rozdział II pkt 5. pkt 5.1. wykazano
Długości rurociągów tłocznych DN = 40 x 2,4, L= 564 m, w SIWZ L= 413 m
Długości rurociągów tłocznych DN = 90 x 5,4, L= 761 m, w SIWZ L= 756 m
Długości rurociągów tłocznych DN =110 x 6,6, L= 2.799 m, w SIWZ L= 2.679 m
Razem w opisie jest L= 4.788 m, w SIWZ razem, L= 4.212 m
Proszę o wskazanie prawidłowej ilości ułożenia rurociągów tłocznych.

Odpowiedz na pytania nr 18; 19; 20 i 21.
Zgodnie z zapisem sekcji III ust. 2 pkt. 2.2. ppkt.1) SIWZ, zakres rzeczowy objęty rys.
nr 1 Projektu zagospodarowania terenu został wyłączony z realizacji niniejszego przetargu. Tak więc z zakresu rzeczowego wykazanego w opisie projektu został wyłączony zakres robót wymieniony w odpowiedzi na pytanie nr 2 tj.:
a) sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej:
- PP-B fi 200 mm dł. – 3,00 mb,
- PVC fi 160 mm dł. – 11,00 mb,
b) rurociągi kanalizacji sanitarnej tłocznej:
- PE DN 40x2,4 mm dł. – 151,00 mb,
- PE DN 90x5,4 mm dł. – 5,00 mb,
- PE DN 110x6,6 mm dł. – …120,00 mb,
c) Pompownie ścieków domowe Pd1 (1 szt.)

Wobec powyższego wyjaśniamy i potwierdzamy, że prawidłowe ilości ułożenia kanalizacji grawitacyjnej fi 160, 200 mm oraz rurociągów tłocznych i pompowni domowych obejmujących zakres niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego określa sekcja III ust. 2 pkt 2.2 SIWZ oraz przedmiary robót do wyceny
(zał. nr 2.1 i 2.2 do siwz), które wykazują następujące ilości:
Etap I:
sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej:
- PP-B fi 200 mm dł. – 1.166,00 mb,
- PVC fi 160 mm dł. – 309,00 mb,
rurociągi kanalizacji sanitarnej tłocznej:
- PE DN 40x2,4 mm dł. – 330,00 mb,
- PE DN 63x3,8 mm dł. – 48,00 mb,
- PE DN 90x5,4 mm dł. – 9,00 mb,
- PE DN 110x6,6 mm dł. – 1.219,00 mb
pompownie ścieków domowe: Pd2, Pd3, Pd4, Pd5, Pd6 = 5 szt.
Etap II:
sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej:
- PP-B fi 200 mm dł. – 3.043,00 mb,
- PE fi 225 mm dł. – 9,00 mb,
- PVC fi 160 mm dł. – 1.467,00 mb,
rurociągi kanalizacji sanitarnej tłocznej:
- PE DN 40x2,4 mm dł. – 83,00 mb,
- PE DN 63x3,8 mm dł. – 316,00 mb,
- PE DN 90x5,4 mm dł. – 747,00 mb,
- PE DN 110x6,6 mm dł. – 1.460,00 mb,
pompownie ścieków domowe: Pd7, Pd8, Pd9, Pd10 = 4 szt.
   
Pytanie nr 22.
Czy w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT ulegnie również zmianie wartość brutto w/w zadania?
  
Odpowiedz na pytania nr 22
Tak ponieważ umowa przewiduje wynagrodzenie kosztorysowe. Ponadto wprowadzono dodatkowy zapis w projekcie umowy dotyczący tej sprawy (zob. odp. na pytanie nr 15).

Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
Udzielone wyjaśnienia nie wpływają na termin składania ofert (nie przedłuża się terminu składania ofert).
Z up. WÓJTA             
SEKRETARZ GMINY RYBNO
-//- Mirosław Karbowski    
 

Numer ogłoszenia: 24058 - 2012; data zamieszczenia: 25.01.2012

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 14666 - 2012 data 17.01.2012 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Rybno, ul. Lubawska 15, 13-220 Rybno, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 023 6966055, fax. 046 6966811.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:
  
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
III.3.2).

W ogłoszeniu jest: 2) Posiadania wiedzy i doświadczenia. Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Minimalny zakres niezbędny do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, to realizacja robót o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, tj.: wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej lub deszczowej o łącznej długości co najmniej - 6.000,00 m, wykonanie kanalizacji tłocznej lub sieci wodociągowe o łącznej długości co najmniej - 4.200,00 m, wykonanie pompowni kanalizacji sanitarnych sieciowych, przydomowych o łącznej ilości co najmniej - 10 szt, w tym wykonanie pompowni sieciowych co najmniej- 5 szt. Opis wymaganego doświadczenia dla wykonawców stanowi zał. nr 6 do siwz..
W ogłoszeniu powinno być: 2) Posiadania wiedzy i doświadczenia. Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, realizacji robót budowlaneych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Minimalny zakres niezbędny do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, to realizacja robót o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, tj.: wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej lub deszczowej o łącznej długości co najmniej - 6.000,00 m, wykonanie kanalizacji tłocznej lub sieci wodociągowe o łącznej długości co najmniej - 4.200,00 m, wykonanie pompowni kanalizacji sanitarnych sieciowych, przydomowych o łącznej ilości co najmniej - 10 szt, w tym wykonanie pompowni sieciowych co najmniej- 5 szt. Opis wymaganego doświadczenia dla wykonawców stanowi zał. nr 6 do siwz..

Rybno dnia 25.01.2012 r.
PIK,042.1.2012
ODPOWIEDZI NA PYTANIA

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: PIK.042.1.2012. Nazwa zadania: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej Zadanie 2 Tuczki - Koszelewy”, Etap I i Etap II


Zamawiający odpowiada i wyjaśnia:

Pytanie nr 1.

Czy w świetle zapisów znowelizowanego art.30 Prawa Zamówień Publicznych wymienione w specyfikacji wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane),
a szczególności dla:
- przepompowni ścieków, wymagania normy PN-EN 12050-1:2002,
- zaworów zwrotnych, wymagania normy PN-EN 12050-4:2002.

Odpowiedź na pytanie nr 1.
W świetle zapisu art. 30 ust. 6, Zamawiający może odstąpić od opisywania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem przepisów ust.1-3, jeżeli zapewni dokładny opis przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie wymagań funkcjonalnych. Zamawiający zapewnił dokładny opis przedmiotu zamówienia przez wskazanie wymagań funkcjonalnych w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania
i odbioru robót. Wobec tego, wyroby, materiały i urządzenia budowlane wymienione
w specyfikacji powinny spełniać wymagania i być zgodne z dokumentacją projektową
(zał. nr 1.1.: 1.2.; 1.3. do SIWZ) i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (zał. nr 3.1.; 3.2. do SIWZ), co nie wyklucza możliwości spełnienia przez wyroby wymagań wynikających z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN w tym normy: PN-EN 12050-1:2002 i PN-EN 12050-4:2002.
Z uwagi na powyższe przy spełnieniu pełnego opisu zawartego w SIWZ nie jest niezbędne wykazanie spełnienia określonych w zapytaniu norm.



Pytanie nr 2.
W myśl art. 8 ust.5 Ustawy o systemie oceny zgodności z dnia 30.08.2002. i jej nowelizacji z dnia 15.12.2006. zabrania się wprowadzania do użytku i do obrotu wyrobów nie posiadających oznakowania zgodności z wymaganiami zasadniczymi
i szczegółowymi. Wobec powyższego, czy od wykonawcy robót będzie żądane stosowne oświadczenie na wymienioną okoliczność w odniesieniu do wyrobów opisanych w pytaniu 1.

Odpowiedź na pytanie nr 2.

Zgodnie z .art. 5 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 ze zm.) oraz art. 8 ust. 5 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2087 ze zm.) i w myśl zapisu SIWZ
(SEKCJA III Opis przedmiotu zamówienia. Ust. 10 Równoważność materiałów i urządzeń), Wykonawca ma obowiązek posiadania w stosunku do wszystkich użytych materiałów i urządzeń ( nie tylko do przepompowni ścieków i zaworów zwrotnych), dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie w budownictwie ( atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności i świadectwa jakości). Powyższy obowiązek Wykonawcy wynika również z § 5 ust. 3 wzoru umowy (zał. nr 8 do SIWZ). Natomiast
z uwagi na treść odpowiedzi na pytanie nr 1, należy odpowiedzieć, iż nie będzie wymagane odrębne oświadczenie co do norm określonych zapytaniu, jeśli zostanie przyjęte, że produkt spełnia wymagania SIWZ, a Wykonawca nie zadeklaruje spełnienia tych norm.

Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.

Udzielone wyjaśnienia nie wpływają na termin składania ofert ( nie przedłuża się terminu składania ofert).
Z up. WÓJTA             
SEKRETARZ GMINY RYBNO
-//- Mirosław Karbowski    
 

Numer ogłoszenia: 20710 - 2012; data zamieszczenia: 23.01.2012

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 14666 - 2012 data 17.01.2012 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Rybno, ul. Lubawska 15, 13-220 Rybno, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 023 6966055, fax. 046 6966811.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.2).
  • W ogłoszeniu jest: 2) Posiadania wiedzy i doświadczenia. Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Minimalny zakres niezbędny do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, to realizacja robót o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, tj.: wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej lub deszczowej o łącznej długości co najmniej - 6.000,00 m, wykonanie kanalizacji tłocznej lub sieci wodociągowe o łącznej długości co najmniej - 4.200,00 m, wykonanie pompowni sieciowych kanalizacyjnych lub wodociągowych o łącznej ilości co najmniej - 5 szt, wykonanie pompowni kanalizacyjnych przydomowych co najmniej- 5 szt. Opis wymaganego doświadczenia dla wykonawców stanowi zał. nr 6 do siwz..
  • W ogłoszeniu powinno być: 2) Posiadania wiedzy i doświadczenia. Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Minimalny zakres niezbędny do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, to realizacja robót o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, tj.: wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej lub deszczowej o łącznej długości co najmniej - 6.000,00 m, wykonanie kanalizacji tłocznej lub sieci wodociągowe o łącznej długości co najmniej - 4.200,00 m, wykonanie pompowni kanalizacji sanitarnych sieciowych, przydomowych o łącznej ilości co najmniej - 10 szt, w tym wykonanie pompowni sieciowych co najmniej- 5 szt. Opis wymaganego doświadczenia dla wykonawców stanowi zał. nr 6 do siwz..

 


Rybno dnia 20.01.2012 r.

PIK,042.1.2012

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: PIK.042.1.2012. Nazwa zadania: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej Zadanie 2 Tuczki - Koszelewy”, Etap I i Etap II.

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

W odpowiedzi na skierowane do Zamawiającego zapytania dotyczące spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w w/w postępowaniu, na podstawie art. 38 ust. 2 Pzp, Zamawiający wyjaśnia:

Pytanie nr 1.

Czy zamawiający uzna za wystarczające doświadczenie wykonawcy polegające ma wykonaniu w jednym zadaniu kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o długości 7957 m, kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej o długości 12078 m, oraz kompletnych przepompowni ścieków z ogrodzeniem i szafkami sterowniczymi 14 kpl ?.

Odpowiedz na pytanie nr 1.

Zgodnie z zapisem pkt. V ust.1 ppkt.2) w SIWZ Zamawiający uzna za wystarczające doświadczenie Wykonawcy, który zrealizował co najmniej jedną robotę budowlaną
w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.

Minimalny zakres niezbędny do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, to realizacja robót o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, tj.: wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej lub deszczowej o łącznej długości co najmniej – 6.000,00 m, wykonanie kanalizacji tłocznej lub sieci wodociągowe o łącznej długości co najmniej – 4.200,00 m, wykonanie pompowni sieciowych kanalizacyjnych lub wodociągowych o łącznej ilości co najmniej – 5 szt, wykonanie pompowni kanalizacyjnych przydomowych co najmniej– 5 szt. Zatem Wykonawca spełnia wymóg co do wykonanych sieci kanalizacji grawitacyjnej i tłocznej natomiast musi uściślić wykonanie przepompowni w zakresie: minimum 5 szt. przepompowni sieciowych i 5 szt. przepompowni przydomowych, gdyż z przedstawionego zapisu nie można byłoby uznać doświadczenia za wystarczające.

Pytanie nr 2.

Czy Zamawiający uzna, jeśli Wykonawca wykaże, że kierownik budowy posiada uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci wodociągowych, kanalizacyjnych i cieplnych uzbrojenia terenu oraz instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych i cieplnych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa ?
  
Odpowiedz na pytanie nr 2.

Zgodnie z zapisem pkt. V ust.1 ppkt.3) w SIWZ Zamawiający uzna za wystarczające dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia przez Wykonawcę, który w wykazie poda Kierownika budowy do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, z co najmniej pięcioletnim doświadczeniem oraz kierowników robót do kierowania robotami w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej
i instalacji i urządzeń elektrycznych oraz geodetę uprawnionego do obsługi geodezyjnej inwestycji. Zatem Zamawiający uzna za wystarczające uprawnienia wskazanego kierownika budowy.

Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.

Udzielone wyjaśnienia nie wpływają na termin składania ofert ( nie przedłuża się terminu składania ofert).

Z up. WÓJTA                
SEKRETARZ GMINY RYBNO
-//- Mirosław Karbowski     


Rybno: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej Zadanie 2 Tuczki - Koszelewy, Etap I i Etap II
Numer ogłoszenia: 14666 - 2012; data zamieszczenia: 17.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rybno , ul. Lubawska 15, 13-220 Rybno, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 023 6966055, faks 046 6966811.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminarybno.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej Zadanie 2 Tuczki - Koszelewy, Etap I i Etap II.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej Zadanie 2 Tuczki - Koszelewy Etap I i Etap II, w tym: Etap I: a) sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej: - PP-B fi 200 mm dł. - 1.166,00 mb, - PVC fi 160 mm dł. - 309,00 mb, b) rurociągi kanalizacji sanitarnej tłocznej: - PE DN 40x2,4 mm dł. - 330,00 mb, - PE DN 63x3,8 mm dł. - 48,00 mb, - PE DN 90x5,4 mm dł. - 9,00 mb, - PE DN 110x6,6 mm dł. - 1.219,00 mb, c) Pompownie ścieków sieciowe P1, P2,P3 - 3 szt., d) Pompownie ścieków domowe Pd2,Pd3,Pd4,Pd5,Pd6 - 5 szt. Etap II: a) sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej: - PP-B fi 200 mm dł. - 3.043,00 mb, - PE fi 225 mm dł. - 9,00 mb, - PVC fi 160 mm dł. - 1.467,00 mb, b) rurociągi kanalizacji sanitarnej tłocznej: - PE DN 40x2,4 mm dł. - 83,00 mb, - PE DN 63x3,8 mm dł. - 316,00 mb, - PE DN 90x5,4 mm dł. - 747,00 mb, - PE DN 110x6,6 mm dł. - 1.460,00 mb, c) Pompownie ścieków sieciowe P4,P5,P6,P7,P8,P9 - 6 szt., d) Pompownie ścieków domowe Pd7,Pd8,Pd9,Pd10, - 4 szt. e) Sieć wodociągowa: - rurociąg z rur PE, PN 10, Ø 40 mm dł. - 8,00 m, - rurociąg z rur PVC, PN 10, Ø 90 mm dł. - 142,00 m. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej firmy: Zakład Projektowania Wodociągów i Kanalizacji w Olsztynie: 1) Dokumentacja projektowa stanowi zał. nr 1.1., 1.2. i 1.3. do SIWZ. (Uwaga ! wyłączono z przetargu zakres rzeczowy objęty rys. nr 1 Projektu zagospodarowania terenu). 2) Przedmiary robót do wyceny z tabelą elementów scalonych - zał. nr 2.1., 2.2. i 2.3. do SIWZ. 3) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - zał nr 3.1. i 3.2. do SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.23.24.23-3, 45.23.24.40-8, 45.23.31.20-6, 45.23.20.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 01.05.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 50 000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wadium można wnieść w formach określonych w art. 45 ust. 6 Prawa zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień, a za spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu zamawiający uzna złożenie do oferty oświadczenia z art.22 ust 1 ustawy p.z.p.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Minimalny zakres niezbędny do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, to realizacja robót o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, tj.: wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej lub deszczowej o łącznej długości co najmniej - 6.000,00 m, wykonanie kanalizacji tłocznej lub sieci wodociągowe o łącznej długości co najmniej - 4.200,00 m, wykonanie pompowni sieciowych kanalizacyjnych lub wodociągowych o łącznej ilości co najmniej - 5 szt, wykonanie pompowni kanalizacyjnych przydomowych co najmniej- 5 szt. Opis wymaganego doświadczenia dla wykonawców stanowi zał. nr 6 do siwz.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu zamawiający uzna złożenie do oferty oświadczenia z art.22 ust 1 ustawy p.z.p.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę osób - kadry technicznej posiadającej stosowne do powierzonych im funkcji, wymaganych prawem budowlanym, uprawnienia: Kierownika budowy do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, z co najmniej pięcioletnim doświadczeniem oraz kierowników robót do kierowania robotami w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej i instalacji i urządzeń elektrycznych oraz geodetę uprawnionego do obsługi geodezyjnej inwestycji. Opis wymagań w w/w zakresie zawarto w zał nr 5 wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia oraz zał. 5a oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że posiada środki lub zdolność kredytową łącznie na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł, oraz opłaconą polisę (a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej) w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wzór umowy - zał. nr 8, parafowany na każdej stronie, a na ostatniej z dopiskiem - akceptuję. 2. Wzór Harmonogramu Rzeczowo - Finansowego zał. nr 7, wypełniony i podpisany.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie terminu wykonania i wartości zamówienia w następujących przypadkach: 1. Wystąpiły okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, pomimo zachowania należytej staranności, 2. Z przyczyn zależnych od Zamawiającego, 3. Z powodu działania siły wyższej, 4. Innych okoliczności przewidzianych we wzorze umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminarybno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Rybno Ul. Lubawska 15. 13-220 Rybno Pokój nr 10.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.02.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Rybno, ul. Lubawska 15 13-220 Rybno, Pokój nr 6 - sekretariat.( I piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. OPERACJA OBJĘTA PROW NA LATA 2007-2013, Z UDZIAŁEM ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROLNEGO na rzecz ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH, REALIZOWANA W RAMACH PROGRAMU OŚ 3 JAKOŚĆ ŻYCIA NA OBSZARACH WIEJSKICH I RÓŻNICOWANIE GOSPODARKI WIEJSKIEJ DZIAŁANIE 321 PODSTAWOWE USŁUGI DLA GOSPODARKI I LUDNOŚCI WIEJSKIEJ. 2. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 3. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Rybno
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jarosław Świniarski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-01-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jarosław Świniarski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-01-17 09:29:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-01-17 09:44:59
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-02-01 10:37:40
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2871 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony