ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Rybno
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-02-15 15:25:15 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Rybno, dnia 15 lutego 2012r.
ROŚ.6220.1.2012
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz art. 63 ust. 1 i 4, art. 66, art. 68 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199 poz. 1227 z późn. zm., powoływana dalej „Uooś”), a także § 3 ust. 1 pkt. 6 lit. a i lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r.w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010r. Nr 213, poz. 1397), w związku z wnioskiem Pana Jerzego Cieszyńskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Firma Handlowo – Usługowa „JOTKA” Jerzy Cieszyński Świedziebnia 164, 87 – 335 Świedziebnia z dnia 12.01.2012r. (data wpływu: 12.01.2012r.) w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowie elektrowni wiatrowej o mocy do 2,2 MW z przyłączem energetycznym średniego napięcia, stacją transformatorową i pomiarową, drogą dojazdową i placem manewrowym”, realizowanego na działce o nr ewid. 126 obręb Tuczki, gmina Rybno oraz po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Działdowie
postanawiam
  1. Nałożyć obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko pn.: „Budowa elektrowni wiatrowej o mocy do 2,2 MW z przyłączem energetycznym średniego napięcia, stacją transformatorową i pomiarową, drogą dojazdową i placem manewrowym”, realizowanego na działce o nr ewid. 126 obręb Tuczki, gmina Rybno.
  2. Określić zakres raportu oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia zgodnie z art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227 ze zm.), w którym:
    1. Opis planowanego przedsięwzięcia powinien zawierać m.in.:
      1. charakterystykę wszystkich elementów planowanej inwestycji – oprócz elektrowni należy podać podstawowe parametry techniczne podziemnych kabli elektroenergetycznych, kabli telekomunikacyjnych, dróg dojazdowych, placów montażowych, zaplecza budowy, placów manewrowych, stacji transformatorowych (GPZ) itp.,
      2. podanie wielkości terenu zajętego przez poszczególne elementy elektrowni wiatrowej, a także wielkości terenu zajętego czasowo w trakcie jej budowy,
      3. wskazanie dostępności komunikacyjnej analizowanych terenów,
      4. opis sposobu użytkowania terenów przed rozpoczęciem inwestycji oraz zmian jakie w nich nastąpią w trakcie budowy i eksploatacji,
      5. przewidywany okres i czas trwania budowy, eksploatacji i ewentualnej likwidacji elektrowni,
      6. wskazanie wszystkich działań składających się na budowę, eksploatację i likwidację inwestycji,
      7. zagadnienia związane z transportem materiałów budowlanych i elementów elektrowni (m.in. częstotliwość przejazdów, ilość i rodzaje pojazdów),
      8. informacje odnośnie do rodzajów i ilości materiałów i zasobów (woda, energia, materiały budowlane, paliwo itp.) przewidywanych do zużycia na etapie budowy elektrowni wiatrowej,
      9. wskazanie terenów objętych ochrona akustyczną wraz z wykonanymi pomiarami tła akustycznego,
      10. informacje dotyczące zgodności warunków użytkowania terenu inwestycji z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego;
      11. wskazanie przedsięwzięć, których oddziaływania mogą kumulować się z oddziaływaniami planowanej inwestycji,
      12. opis przewidywanych rodzajów i ilości zanieczyszczeń, jakie powstaną w trakcie budowy, eksploatacji i likwidacji farmy wiatrowej (odpady budowlane, odpady z eksploatacji i remontów, zanieczyszczenia wód powierzchniowych i podziemnych, ścieki socjalne i zanieczyszczone substancjami ropopochodnymi ścieki deszczowe z terenu GPZ, hałas i zanieczyszczenia powietrza wytwarzane przez maszyny, urządzenia budowlane i środki transportu, hałas wytwarzany przez elektrownie, imisja pola elektromagnetycznego),
      13. wskazanie skali i miejsca ewentualnej wycinki drzew i krzewów, wraz z określeniem jej skutków środowiskowych,
    2. Opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko powinien zawierać:
      1. charakterystykę obszaru zawierającą opis ukształtowania i sposobu użytkowania terenu, informacje dotyczące krajobrazu, wód powierzchniowych, kompleksów leśnych, terenów podmokłych, terenów o większej gęstości zaludnienia i innych elementów na które może oddziaływać planowane przedsięwzięcie,
      2. charakterystykę klimatu akustycznego terenu przedsięwzięcia przed realizacją inwestycji, ze wskazaniem podstawowych źródeł hałasu (przemysłowe, komunikacyjne, komunalne),
      3. opis form ochrony przyrody w rozumieniu art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009r. Nr 151, poz. 1220 ze zm.) w tym również zwierząt, roślin i grzybów objętych ochroną gatunkową oraz takich elementów jak korytarze ekologiczne i strefy ochronne gniazd ptaków, które znajdują się w zasięgu potencjalnego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia. Określenie ww. oddziaływania musi uwzględniać przedmiot ochrony danego obszaru,
      4. przeanalizować należy zgodność planowanego przedsięwzięcia w stosunku do zakazów wynikających z rozporządzenia Nr 23 Wojewody Warmińsko – Mazurskiego z dnia 23 kwietnia 2008r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazowego Grzybiny (Dz. Urz. Woj. Warm. - Maz. Nr 70, poz. 1340),
      5. wnioski z inwentaryzacji siedlisk przyrodniczych, która powinna zostać wykonana na przewidywanych obszarach lokalizacji elektrowni oraz pozostałych jej elementów (trasy dróg i kabli, place manewrowe, montażowe i składowe, zaplecze budowy, GPZ itp.), w terminie umożliwiającym ocenę występowania kluczowych walorów przyrodniczych, przez osobę posiadającą odpowiednią wiedzę,
      6. wnioski z przedinwestycyjnej inwentaryzacji ornitologicznej, która powinna zostać wykonana przez doświadczonych ornitologów,
      7. wnioski z przedinwestycyjnej inwentaryzacji chiropterologicznej, która powinna zostać wykonana przez doświadczonych chiropterologów.
      8. przedstawienie listy siedlisk przyrodniczych oraz gatunków roślin i zwierząt wymienionych w załącznikach do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 maja 2005r. w sprawie typów siedlisk przyrodniczych oraz gatunków roślin i zwierząt wymagających ochrony w formie wyznaczenia obszarów Natura 2000 (Dz. U. Nr 94, poz. 795) zlokalizowanych na obszarze planowanej inwestycji oraz w jej sąsiedztwie,
      Zgodnie z art. 68 ust. 2 pkt. 2 lit. c ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199 poz. 1227 z późn. zm.) wskazuje się wykorzystanie metod przedstawionych w opracowaniach pt.: ”Wytyczne w zakresie oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na ptaki” (Chylarecki i Pasławska 2008) i „Tymczasowe wytyczne dotyczące oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na nietoperze (wersja II, grudzień 2009r.)” (Kapel i in. 2009). Wyniki ww. inwentaryzacji i monitoringów powinny stanowić załączniki do przedmiotowego raportu.
       
      W ramach powyższego, opis elementów przyrodniczych powinien zawierać:
      • przedstawienie listy siedlisk przyrodniczych oraz gatunków roślin i zwierząt wymienionych w załącznikach do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 maja 2005r. w sprawie typów siedlisk przyrodniczych oraz gatunków roślin i zwierząt wymagających ochrony w formie wyznaczenia obszarów Natura 2000 (Dz. U. Nr 94, poz. 795) zlokalizowanych na obszarze planowanej inwestycji oraz w jej sąsiedztwie,
      • przedstawienie listy oraz liczebności występujących gatunków ptaków na obszarze planowanej inwestycji oraz w jej sąsiedztwie, z uwzględnieniem gatunków lęgowych, prawdopodobnie lęgowych, żerujących oraz wędrownych w okresie migracji wiosennej (od końca lutego do końca maja) i jesiennej (od połowy lipca do końca listopada); w tym gatunków z załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 21 lipca 2004r. w sprawie obszarów specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 (Dz. U. Nr 229, poz. 2313 z późn. zm.) oraz gatunków z Załącznika I Dyrektywy Ptasiej,
      • przedstawienie listy oraz liczebności gatunków nietoperzy wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 28 września 2004r. w sprawie gatunków dziko występujących zwierząt objętych ochroną (Dz. U. Nr 220, poz. 2237),
      • charakterystykę wykorzystania terenu planowanej inwestycji przez awifaunę i chiropterofaunę w ciągu całego roku (tj.: w okresie migracji wiosennej, okresie lęgowym, okresie rozrodu, okresie koczowisk i migracji jesiennej oraz w okresie zimowania), z uwzględnieniem dokładnego przebiegu tras, kierunków i wysokości przemieszczania się ptaków i nietoperzy, sezonowości ich występowania, lokalnego i regionalnego schematu przemieszczania się, związków pomiędzy występowaniem ptaków i nietoperzy a siedliskami – określenie możliwości gniazdowania, odpoczynku i żerowania w poszczególnych okresach,
      • analizę wpływu inwestycji na awifaunę gniazdującą na obszarze inwestycji i w jej sąsiedztwie, na szlaki migracyjne ptaków, miejsca ich odpoczynku i żerowania w trakcie sezonowych wędrówek oraz na występowanie i szlaki migracyjne nietoperzy,
      • określenie kierunków i zakresu działań ochronnych, które należałoby podjąć dla zminimalizowania efektu oddziaływania elektrowni wiatrowych na faunę,
      • wnioski dotyczące funkcjonowania elektrowni jako bariery ekologicznej,
    3. Opis metod prognozowania powinien przedstawiać w szczególności metodykę analizy akustycznej, przedinwestycyjnych badań ornitologicznych i chiropterologicznych, oceny ryzyka kolizji, metodykę wykonania inwentaryzacji siedliskowej oraz ewentualnie innych grup zwierząt i roślin.
    4. Należy wskazać oraz przeanalizować przewidywane oddziaływanie na środowisko co najmniej trzech rozpatrywanych przez inwestora wariantów realizacji inwestycji, w tym: wariantu wybranego przez inwestora, racjonalnego wariantu alternatywnego oraz wariantu najlepszego dla środowiska (który może być tożsamy z którymś z ww. wariantów).
    5. Opis oddziaływania elektrowni na środowisko powinien uwzględniać wpływ skumulowany realizacji przedsięwzięcia w powiązaniu z innymi (istniejącymi lub planowanymi w okolicy) inwestycjami, w zakresie tych oddziaływań, które mogą się kumulować.
    6. W ramach proponowanego monitoringu poinwestycyjnego wskazać należy jakie elementy będą nim objęte oraz jaka metodyka zostanie zastosowana.
    7. W formie kartograficznej przedstawić należy m.in.:
      • lokalizację elektrowni, dróg dojazdowych, sieci elektroenergetycznej, GPZ itp.,
      • analizowane warianty alternatywne (lokalizacyjne),
      • wyniki analizy oddziaływania akustycznego, wraz z zaznaczeniem na niej terenów podlegających ochronie akustycznej,
      • analizowaną inwestycję wraz z przedsięwzięciami, których oddziaływania na środowisko mogą sie kumulować,
      • transekty i punkty obserwacyjne ptaków i nietoperzy,
      • lokalizację inwestycji względem obszarów cennych przyrodniczo,
      • stanowiska lęgowe gatunków ptaków z załącznika I Dyrektywy Ptasiej,
      • główne kierunki przelotu ptaków i nietoperzy w czasie migracji wiosennej i jesiennej,
      • miejsca występowania i zimowania poszczególnych gatunków nietoperzy w rejonie planowanej inwestycji,
      • siedliska przyrodnicze podlegające ochronie na analizowanym terenie oraz w bezpośrednim sąsiedztwie, na które elektrownia może oddziaływać.
    8. Raport winien zostać opracowany w trzech egzemplarzach wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych.
    9. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko powinien uwzględniać oddziaływanie przedsięwzięcia na etapach jego realizacji, eksploatacji lub użytkowania oraz likwidacji.
UZASADNIENIE

Wnioskiem z dnia 12.01.2012r. Pan Jerzy Cieszyński prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą: Firma Handlowo – Usługowa „JOTKA” Jerzy Cieszyński Świedziebnia 164, 87 – 335 Świedziebnia zwrócił się do Wójta Gminy Rybno o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa elektrowni wiatrowej o mocy do 2,2 MW z przyłączem energetycznym średniego napięcia, stacją transformatorową i pomiarową, drogą dojazdową i placem manewrowym”, realizowanego na działce o nr ewid. 126 obręb Tuczki, gmina Rybno. Wnioskodawca zgodnie z art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 03 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199 poz. 1227 z późn. zm.) dołączył do wniosku kartę informacyjną przedsięwzięcia, kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmującej obszar, na który będzie ono oddziaływać, wypisy z rejestru gruntów.
Planowane przedsięwzięcie polegające na budowie instalacji wykorzystującej siłę wiatru do produkcji energii elektrycznej, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 6 lit. a i lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010r. Nr 213, poz. 1397) należy do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla którego przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane.
Stosownie do art. 63 ust. 1 i art. 64 ust. 1 ustawy obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, stwierdza w drodze postanowienia organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, jednocześnie określając zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, po zasięgnięciu opinii regionalnego dyrektora ochrony środowiska i państwowego powiatowego inspektora sanitarnego.
W oparciu o przekazane informacje, Wójt Gminy Rybno w dniu 17.01.2012r. wszczął postępowanie administracyjnego w sprawie wydania decyzji środowiskowej i zawiadomił strony postępowania o możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy w terminie 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia. Działając na podstawie art. 64 ust. 1 pkt. 1 i 2 „Uooś”, Wójt Gminy Rybno wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Działdowie o wyrażenie opinii w przedmiocie przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i ewentualnego zakresu raportu.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie postanowieniem znak: WOOŚ.4240.42.2012.AB z dnia 02.02.2012r. (data wpływu: 06.02.2012r.) wyraził potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia. Zakres raportu powinien zawierać informacje zawarte w art. 66 ustawy „Uooś” z uwzględnieniem dodatkowych elementów określonych w treści orzeczenia niniejszego postanowienia. W uzasadnieniu podano, iż z uwagi na rodzaj, charakter, a w szczególności możliwe zagrożenia dla ornitofauny i chiropterofauny realizacja przedsięwzięcia może znacząco oddziaływać na środowisko. W związku z czym należy wykonać raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko poddający szczegółowej analizie oddziaływanie planowanej inwestycji na wszystkie komponenty środowiska na etapie jego realizacji, użytkowania i likwidacji. W raporcie należy szczegółowo przeanalizować, czy realizacja przedsięwzięcia nie wpłynie negatywnie na mieszkańców, populację ptaków, nietoperzy oraz architekturę krajobrazu.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Działdowie opinią sanitarną znak: ZNS.9083.2.2012 z dnia 30.01.2012r. (data wpływu: 13.02.2012r.) opowiedział się również za potrzebą przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia w zakresie określonym w art. 66 ust. 1 pkt. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 i ust. 6 ustawy Uooś. Organ stwierdził, iż ze względu na rodzaj i skalę przedsięwzięcia, odległość od zabudowy mieszkaniowej, brak analizy akustycznej zasadne jest przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
Tutejszy organ zważył, co następuje:
Planowana inwestycja polegająca na budowie turbiny wiatrowej o mocy 2,2 MW z przyłączem energetycznym średniego napięcia, stacją transformatorową i placem manewrowym zlokalizowana będzie w granicach działki nr 126 obręb Tuczki, gm. Rybno. Działka posiada powierzchnie około 15 ha, z której pod budowę elektrowni zajęte zostanie około 0,4 ha. Przedmiotowy teren ma charakter rolny z istniejącą zabudową zagrodową, gdzie występują gleby o niskiej bonitacji. Wysokość wieży elektrowni wiatrowej wynosić będzie 110 m nad poziom terenu. Rozpiętość skrzydeł elektrowni wiatrowej wynosić będzie 110 m. Planowana inwestycja będzie bezobsługowa. Nie będzie wymagała poboru wody oraz nie będzie wytwarzała ścieków. Projektowana elektrownia wiatrowa wyposażona w turbinę trójpłatową o mocy do 2,2 MW zostanie posadowiona na wieży o konstrukcji stalowej, rurowa, prefabrykowana. Najbliższy teren zabudowy zagrodowej zlokalizowany jest w odległości około 400 m od projektowanej wieży elektrowni wiatrowej. Działki sąsiednie są wykorzystywane rolniczo.
Planowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie Obszaru Chronionego Krajobrazu – Grzybiny, w granicach którego obowiązują przepisy rozporządzenia Nr 24 Wojewody Warmińsko – Mazurskiego z dnia 23 kwietnia 2008r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Grzybiny (Dz. Urz. Woj. Warm. - Maz. Nr 70, poz. 1340), zawierającego ustalenia dotyczące sposobu zagospodarowania terenu podlegającego ochronie oraz przepisy ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009r. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.). Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt. 2 ww. ustawy oraz § 4 ust. 1 pkt. 2 ww. rozporządzenia, na obszarze chronionego krajobrazu obowiązuje zakaz realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, jednakże, w myśl art. 24 ust. 3 ustawy o ochronie przyrody, zakaz ten „nie dotyczy realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których przeprowadzona ocena oddziaływania na środowisko wykazała brak znaczącego negatywnego wpływu na ochronę przyrody obszaru chronionego krajobrazu”.
Turbiny wiatrowe mają potencjalny wpływ na trzy istotne elementy jakości środowiska: uciążliwość dla mieszkańców, architekturę krajobrazu i zagrożenie dla ptaków.
Ze względu na ww. lokalizacje, mając na uwadze funkcję ochronną obszaru, nie tylko w zakresie przyrody, ale również krajobrazu sporządzić należy analizę wpływu i skutków oddziaływania projektowanej elektrowni wiatrowej na walory krajobrazowe obszaru przeznaczonego pod inwestycję i jego otoczenia.
Ponadto, ponieważ turbiny wiatrowe stwarzają zagrożenie pogorszenia stanu populacji ptaków i nietoperzy, należy dokonać rozpoznania walorów ornitologicznych i chiropterologicznych analizowanego obszaru i jego najbliższego sąsiedztwa, w celu oceny ryzyka wystąpienia znacząco negatywnego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na populacje ptaków i nietoperzy.
Po przeanalizowaniu karty informacyjnej przedsięwzięcia, po uwzględnieniu łącznych uwarunkowań określonych w art. 63 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tj.: rodzaju przedsięwzięcia, charakteru, możliwego zagrożenia dla ornitofauny i chiropterofauny oraz wpływu na krajobraz obszaru podlegającego ochronie, w ocenie tutejszego organu realizacja przedsięwzięcia może znacząco oddziaływać na środowisko. Ze względu na prawdopodobieństwo oddziaływania przedsięwzięcia, możliwość wystąpienia konfliktów społecznych, przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko jest zasadne.
Mając powyższe na uwadze postanowiono jak w sentencji.
Otrzymują:
  1. Jerzy Cieszyński Firma Handlowo – Usługowa „JOTKA”
    Świedziebnia 164, 87 – 335 Świedziebnia
  2. Strony postępowania wg wykazu w aktach sprawy
Do wiadomości:
  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie
    ul. Dworcowa 60, 10-437 Olsztyn
  2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Działdowie
    Pl. Biedrawy 5, 13 – 200 Działdowo
Wójt Gminy Rybno 
/-/ Edmund Ligman
« powrót do poprzedniej strony