Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Sporządzenie aktu zgonuDrukuj informacjęSprawa: Sporządzenie aktu zgonuSzczegóły informacji
Sporządzenie aktu zgonu
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego
Ogłoszono dnia: 2010-02-04 10:39:01
Termin załatwienia
niezwłocznie
Osoba kontaktowa
Mieczysław Ciżewski
Miejsce załatwienia
- Urząd Stanu Cywilnego miejsca, w którym nastąpił zgon,
- Dla gminy Rybno:
Urząd Stanu Cywilnego przy Urzędzie Gminy Rybno
Telefon kontaktowy
(23) 696 60 55 lub 502 056 955
Adres e-mail
rybno@gminarybno.pl
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Rybno ul. Lubawska 15 pokój nr 11 (1 piętro)
Wymagane Dokumenty
1. Karta zgonu,
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
Opłaty
Sporządzenie aktu zgonu (odpis skrócony aktu zgonuwydawane bezpośrednio po sporządzeniu aktu stanu cywilnego - w liczbie 3 egzemplarzy) - Jest zwolnione z opłaty skarbowejn - cz.II,kol.4,pkt 2, lit.b załącznika do Ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 roku (Dz. U. Nr 225 poz. 1635).
Uwagi
- Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
- Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a) małżonek lub dzieci zmarłego,
b) najbliżsi krewni lub powinowaci,
c) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d) osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
e) administrator domu, w którym nastąpił zgon.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity z 2004 roku Dz. U. Nr 161, poz. 1688),
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami), Dział I